Gå til innhold

Dere med barn med mobil....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 9 åring som skal få mobil. Hva anbefaler dere av abonnement? Hun vil absolutt ha Rosa Sony Ericsson.... Noen tips?

Vi tenkte på å ha sånn type abonnement hvor man betaler 200,- pr måned og så ringer for det eller overfører videre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke så dumt ut. Eller "vanlig" kontantkort. Hvis det ikke er tilbud med mobil dere har fått? Vår 9 åring har et telenor kontantkort. Sony ericson er et bra merke, greie menyer for barn i denne alderen, og de viktigste funksjonene.

Skal dere ha telenor anbefaler jeg fri familie. Vi har det, og vi ringer og sender mld gratis til hverandre, også fra kontantkort. Sparer masse!

Skrevet

Vi har Netcom. For en 9-åring synes jeg et forbruk på 200 kr i måneden er litt mye. Er heller for å bli enige om et visst beløp, og fylle opp f.eks maks 50 pr. måned, samtidig som man sørger for å ha Fri familie, slik at man kan ringe og sende sms gratis til hverandre. Da skal 50, kanskje maks 100 kr i mnd, være mer enn nok, er min mening, i hvert fall hvis det er meningen at foreldre skal betale forbruket.

Er det barnet selv som skal dekke det, stiller saken seg annerledes. Hos oss gjorde vi det slik at jeg betalte oppfylning av kontantkortet fra ca 10 - 12 år. Da kunne han klare seg på ca 100 kr i mnd, av og til lengre. Men så plutselig eksploderte forbruket, var plutselig på 500 kr på under en måned. Da sa jeg klar fra at heretter måtte han selv betale oppfylning av kontantkortet fra ukelønna si. Skal si forbruket dalte fort igjen, når det var han selv som måtte betale.:-) Så at ungene gjør sine egne erfaringer på at ting koster, tror jeg er veldig nyttig om forbruket er høyere enn det man som forelder mener det skal være.

Skrevet

Vet ikke helt,men å ha et slikt "fri familie" abb er jo supert da.Ungen kan ringe deg og andre i familien så mye den vil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...