LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Bare et spørsmål, og det er bare fordi du er den jeg vet her som bor på andre sida av dammen. Ser i blader, på tv, i filmer, i bøker, at det er vanlig med innlagt snack i løpet av dagen i småbarns liv i USA. Stemmer dette med virkeligheten? Her er det vel mer vanlig med en godbit på lørdag og om det skal feires litt, men har inntrykk gjnnom media spesiellt, at man i USA har snac ( brownie, kjeks, klubbe, is) som et eget mellommåltid?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 10. juni 2008 Dytter, for jeg syns jeg så deg her nå. =))
Northernlights Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Her i huset er som regel "snacksen" en pose eplebiter og druer ;o) I snackspose,ferdig oppskjært (svigerfar som handler) Men det er vanlig det du nevner, ja. En liten pose potetgull osv. Men jeg har unngått sånt til mine barn, med mindre vi er på tur. Da får de sånne.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2008 Jøss. Takk for svar! Koser oss jo vi og, men med banan feks. Og is på varme dager som denne, men ingen fast "kosemattid" liksom. Er vel ikke uten grunn vi trauste nordmenn kan steile litt av et amerikansk kosthold da, om man legger inn potetgull eller kake som faste poster på dagsordenen. :-p
Northernlights Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 er nok en grunn til alle som er kraftig overvektig her,ja ;o)
LadyLuck & Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 måspørre jeg... hvordan går det med gubben?? fant dere på noe kos??
Northernlights Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Har ikke vært mye kos i det siste ;o) Han har bare sovet. Men jeg og ungene dro bort ei stund. Blir lei av å bare se en snorkende mann ligge på sofaen. Tenker dra til dyreparken denne uka =o) Sommerferien begynner i dag for tiåringen! Og han reiser til Island neste uke. Så jeg tror det blir tur til The ZOO straks.
Tokatter_USA Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Jeg er ikke Northernlights, men jeg bor her jeg også, så kanskje jeg også kan svare. Snacks er vanlig som mellommåltid, men de fleste jeg kjenner bruker bare sunn snacks. I Norge er snacks ensbetydende med usunt, men egentlig betyr det bare noe man spiser mellom måltidene og sier ingenting om næringsinnholdet. (Man kaller f. eks. ikke chips og sånt "snacks" hvis det spises sammen med hovedmåltidet.) Men hos oss får Snups sjelden snacks, for da har hun ikke appetitt til de ordentlige måltidene. Iallfall får hun ikke noe når hun er sammen med bare meg.
Tokatter_USA Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 Med sunn snacks mener jeg frukt, rå grønnsaker, ost og grove kjeks.
Northernlights Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 Vi har heller ikke snacks ofte. Ikke hver dag, nei. For det første har jeg ikke råd til å handle alt snackset mange kjøper til sine håpefulle (det er ganszke dyrt for sånt som du tenker på, HI), men jeg har samme oppfatning som Tokatter_USA.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. juni 2008 Takk for enda ett svar! Jo, forstår jo at det kan være sundt også, men jeg har bitt meg merke i at det ofte er regelrett junk som serveres som snack, slik som potetgull, sjokoladekake, saftis, småkaker, mashmellows osv. Men er vel godt mulig at det de senere årene er blitt sunnere jevnt over, mer vanlig å bruke frukt feks enn før, og det er jo bra!
Northernlights Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 Mamma fikk kultursjokk da hun var med nest yngstemann på skolelunsjen. Det er ikke dagligdags at de får is etter skolelunsjen, men det fikk de den dagen hun var der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå