Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Hvor mye ansvar/deltar far i forhold til bayen deres? Jeg bare lurer på hva som er vanlig! Jeg synes det er litt lite iniativ her( fra far). Min samboer skifter kanskje en bleie i døgnet og triller en tur hvis der er fint vær og det er det. Han tar aldri babyen på natta og sover på eget soverom. Jeg bare lurer?
Bente Helen Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Hei Dette syns jeg høres helt urimelig ut. Sånn kan du ikke ha det. Du må forlange at han innvolverer seg like mye som deg, og tar sin del. Han høres ut som den gammaldagse typen. Du sliter deg bare ut på det. Min eksmann var like dann med våre to barn. Og min nåværende samboer er helt motsatt. Så jeg merker virkelig stor forskjell. Vær snill og si fra at du savner mer initiativ fra han:-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 la meg si det sånn. han er flinkere enn mange, eller like flink som de fleste menn. men han er flinkere med stebarna, enn med våre, jeg er akkurat nå veldig sliten og kunne trenge litt ekstra avlastning. men det får jeg ikke for han har det så travelt med stebarna, eksen hans får faktisk mer avlastning enn meg. det irriterer
Bente Helen Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Jeg forstår godt at det irriterer deg. Hvorfor i all verden skal hun få mer avlastning enn deg..? Håper du sier noe til han. Selv om han er flink og grei på andre måter, så er det så pass viktig for deg, og du grubler og tenker på det slik at det irriterer deg. Klart du blir sliten. Du blir sliten av å ikke få den avlastningen du behøver, og du blir sliten av å gå og tenke på disse tingene som du syns er litt plagsomt. Du har min fulle sympati og støtte!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Ja, da kan jeg bare si at dette venter nok meg også.. Blir det slik kommer jeg til å forlange at han blir helgepappa isteden..Det er tøfft nok å være gravid å bli satt til siden pga stebarn, om ikke det skal fortsette etter jeg har født..Dritt lei av annenhver uke skal alt på hodet for at stebarnet skal ha det best. Da snakker jeg om at jeg tom bytter jobb vakter for at hun skal hit og dit, ting skal skje og barnet skal ha det best hos oss. Det er ingen god løsning å ha ett barn 50%.. Barnet blir bortskjemt og føler ingen tilhørlighet. Grensesetting er fremmedord også...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Vi bor ikke sammen.. men er gode venner så vi er hos bf mye. Han sier han savner henne i hverdagen..men skifter aldri bleier ...gir ikke mat..triller aldri..har henne på fanget litt når ho er blid og opplagt..han er gla i henne..men noen menn har tydligvis ikke evner til å stelle med små barn.
vimsan Skrevet 1. juli 2008 #8 Skrevet 1. juli 2008 Jeg tror menn trekker seg tilbake når det kommer en baby inn i bildet.. Vi kvinner ammer barnet, er mest hjemme med barnet og har instinktet fra tidligere stadie enn menn, så jeg tror menn blir usikre. Merket det på meg selv også.. Om far tok morgenstellet, var det noe å pirke på.. Feil klær, rødt og rosa sammen osv.. Og bleiene satt alidi helt riktig på.. Snakk om å gi han dårlig selvtilit. Jeg sluttet med dette og lot ungen ha på rødt og rosa sammen selv om jeg synes det er den mest grusomme kombinasjon av farger, men det var noe han hadde gjort og da var det greit for meg. I stedet for å påpeke feilene han gjorde var jeg takknemmelig for det faktum AT han gjorde det.. Han triller ikke på tur med babyen.. Han er redd det skal skje noe mens han er alene med henne, så enten er jeg med eller jeg går alene. Far må få lov å gi oppmerksomhet til særkullsbarna i disse perioder.. Far starter en ny familie og tenk på hvor usikker far må føle seg.. Han er redd barna hans blir sjalu/redde for at han ikke er glad i de/usikre på hva som vil skje videre/usikre på om de vil bli utskviset osv. Vi ga våre særkullsbarn masse ekstra og snakket mye med de rundt det å få søsken.. Det kom frem at datteren min var livredd for at jeg skulle gi baby og ny mann all oppmerksomhet og at hun skulle bli glemt. Hun følte seg også glemt etter fødselen og da er det faktisk viktig å gi de litt ekstra. Man kan ikke regne med at man skal få alt fra BF når det er andre barn i bildet. Og hva er oversett? Hvis han virkelig ikke ser på deg eller snakker til deg når særkullsbarnet er der, da er du oversett.. Er man sjalu på oppmerksomheten og den ekstra omsorgen far gir de, er men rett og slett bare sjalu.. Biomor skal ikke avlastes mer. Det er klart. Kan du ikke si at det ikke passer å ha barna ekstra fordi du trenger han litt ekstra akkurat nå fordi du ikke ser annet en slit på veien?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå