Gå til innhold

Føler meg overvåket!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt frustrasjon jeg må spy ut..Er hjemme hos mine foreldre på sommerferie.. Familiens Au-pair går rundt omkring og gjør jobben sin..kjempeflott..

problemet er bare at hun samtidig snakker på telefonen med forloveden sin. Hadde de bare pratet på telefonen skulle ejg ikke sagt noe,men de har KONSTANT telefonkontakt!!

dvs..hun kan legge fra seg telefonen på kjøkkenet, gå å vaske badet for så å fortsete samtalen etterpå. Telefonen har da hele tiden ligget med samtalen igang mens hun var borte. så han får høre absolutt alt som skjer i huset her. De prater i telefonen HELE DAGEN og kvelden.. Hun har flere telefoner og batterier som hun bytter mellom og fri-familie-abonemang så det koster dem jo ingen ting.

Er ekkelt syntes jeg å ikke ha kontroll på hvem som hører hva vi sier og gjør.

Han er på tur hit nå som er en kjøretur på maaaaaaaange timer..de bor langt fra hverandre så skjønner at de ønsker å ha kontakt..for guds skyld..men dette er sykt syntes jeg.. nå går hun rundt med handsfrien på seg..de snakker ikke sammen..hører hun sier noe til han kanskje en gang i halvtimen...føler det går under overvåkning og ikke kommunikasjon.

Igår kveld sa vi til henne at hun var nødt til å avslutte samtalen med han. Da hadde vi besøk og hun la bare telefonen fra seg ned på kjøkkenbordet slik at han kunne høre alt. selv klarte jeg ikke å si et ord. min mor gav henne da beskjed om å kutte linjen og sa klart fra om at det hele var ekkelt og at vi skulle vite om det hvis han var på telefonen.. de må jo bare prate ilag,men ikke la linjen være åpen slik at han kan følge med på oss..der går grensen..

og nå er det åpen igjen..får panikk..klarer ikke snakke med henne i det hele tatt,og går utendørs for å selv prate på telefonen..kjenner forloveden hennes veldig godt, men vil være klar og bevist over tidspunktene når han kan høre hva vi prater om....

har mest lyst til å gå på kjøkkenet å slå av telefonen hennes..men kan jo ikke gjøre det..men her er jeg med sønnen min og tør knapt svare når han snakker til meg..det hele er unormalt syntes jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld meg, men er det noe å lure på? Be henne skru av når hun ikke prater! Du kan jo gjøre det helt høflig, gjør henne oppmerksom på at det er ubehagelig for deg/dere. Det må jo nesten være lov å spørre hva som er vitsen med å holde linja åpen til enhver tid? Litt mer spennende å snakke med hverandre et par ganger til dagen en heeeele tiden? Dessuten er det ikke 100% fokus på oppgaven hun har å gjøre hvis hun hele tiden har en lytter på øret. Nei, dette er ikke normalt, og slett ikke uhøflig eller for mye å be om... Fortell hva som skjer:)

Skrevet

Skjønner ikke problemet ditt. Du er hennes arbeidsgiver og jeg regner med at der har noen retningslinjer for oppgavene hennes. Telefonbruk i timesvis kan du ikke tolerere. Skal hun ringe bør hun gjøre det når hun har pause og det ikke forstyrrer arbeidet hennes. Du må nok bare være tøff og si fra, ellers er dethun som styrer familien din og det vil du vel ikke.

Skrevet

jeg er ikke hennes arbeidsgiver...det er mine foreldre...

trodde hun skjønte det etter at hun fikk beskjed igår,men tydeligvis ikke...

de skal gifte seg nå snart så hun er snart ferdig med arbeidsperioden her, så ja jeg har fullsteendig forståelse for at man kan ha behov for å planlegge bryllupet...så hvis de bare prater så bryr verken jeg eller foreldrene mine oss om hun prate i telefonen omså hele døgnet.. men da må de prate og...når de ikke sier noe til hverandre så kan de like gjerne avslutte samtalen...

hun ble spurt igår om hvorfor de egnetlig hadde linjen åpen..det var visst fordi at han kjedet seg og likte å kunne prate til henne om ting han evt så langs veien eller hvor enn han var...og på den måten slapp han å ringe ho..

*spy*

null forståelse for hvorfor vi sytnes det er ubehagelig...

tørr bare ikke si noe til ho...vil ikke være ekkel mot ho..og vil jo helst at ho skal føle seg som hjemme her..hun bor jo tross alt her..det gjør ikke jeg... jeg bare bor her midlertidig i påvente av å føde denne ungen..hehe...

og nei,kommer ikke til å tørre å si noe til henne...vil ikke ødelegge noe for henne...det tar full fokus å planlegge og organisere bryllup..giftet meg ifjor så vet det..og vet at man er stresset nok som det er..huff...nei...blir bare så ¤#"¤"#%#!"%"#¤ av å se den handsfrien og vite at han er i andre enden..for hører musikk fra de en gang iblandt...evt at han plutselig sier noe...

Skrevet

Har foreldrene dine småbarn også siden de har au- pair? eller hjelper hun bare til i huset?

Jeg syns moren din får si fra til henne på en fin måte jeg. Er jo dumt at du føler deg overvåket.

Skrevet

Sprøtt! Hadde selv fått fnatt om mannen min skulle vært på tråden hele tiden.

Nei, jeg ville fått arbeidsgiver (dine foreldre) til å si at i arbeidstiden skulle telefonen være av, og at de kunne snakke sammen i pauser, om kvelden og når han kom dit. Skjønner godt at du irriterer deg! Kjenner jeg blir provosert her jeg sitter. Hehe.

Skrevet

TAKK!

godt det ikke er kun meg som reagerer på slikt..hehe...det vil si..er også veldig glad for at min mor også reagerer på det..fant ut at jeg skulle ikke si noe ihvertfall, inntill hun kom og spurte meg om jeg oså reagerte på det..heh.. :)

Jeg hadde aldri taklet og hadd mannen min på telefonen hele dagen..hehe..eg elske han over alt,men det går en grense...hvis han er til stede så er det en ting,men å vite at han kan høre alt som blir pratet om uten å være her..nei huffameg...når telefonen ligger og slenger med åpen linje kan jo han her forloveden hennes overhøre telefonsamtaler og andre private samtaler..og det er jo faktisk overvåkning og ulovelig...

er heldigvis ikke lenge igjen til min mor kommer hjem nå...

vi har noen ekstra unger her nå denne uken,så med seks barn mellom 4 og 14 år her er det mye liv og røre...så kan jo skjønne at det er spennende å overhøre alt som skjer...

foreldrene mine har to barn boende hjemme,men ingen som hun har ansvar for å se etter..hun er her som ren hushjelp så hun har jo ikke noe ansvar i huset som tilsier at hun er nødt til å kommunisere med noen her så det påvirker ikke hennes arbeidsoppgaver..

sukk...ja ja... er siste uken hennes dette...

og ho er ei kjempejente..har ikke noe vondt å si om ho som person altså...bare akkurat det der som frustrerer meg...har lyst til å ha privatliv her og mulighet til å slappe av...så mye som man kan ha til å være i et hus med mange både store og små...heh... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...