mai mammaen til to Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 noen som har brukt det her? jeg har kjøpt det til mini i dag pga at det virker som han har litt luft i magen. har de siste dagene begynt å rape en del.men gråter også en del etter han har spist.. eller sutrer mest og kaver veldig... det jeg lurer på er, skal han ha 10 dråper? hvor mange ganger kan man gi det på et døgn?
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 jeg brukte minifom til emilie... hun fikk 10 dråper før hvert måltid som det sto på flasken... veldig godt fornøyd med der, virket veldig på emilie. Men bestemte meg for å gå til kiropraktor pga luftsmerter, 3 behandlinger å hun var god igjen.. så har ikje brukt minifom dråper etter det...
Kjukka Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Ja, 10 dråper før hvert eneste måltid. Vi brukte det en del på snuppa når hun var mindre, og hun ble mer tilfreds etter det. Gikk også til kiropraktor 3 ganger uten at det hadde noe effekt, kjøpte noe te-greier på en helsekostbutikk som også hadde null effekt.
mai mammaen til to Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2008 han gråter liksom ikke så mye. er bare til han får rapen opp liksom... ev så kan han sovne... som i sted. da sovnet han etter en liten rap og hanv ar litt urolig. men sovnet...så 30 min etterpå våknet han og HYLTE til.. da løftet jeg han opp og han rapte en kraftig en.. så roet han seg helt og sovnet igjen... så får prøve den miniformen.. så ev til kiropraktor om han har vondt stakkars..
mai mammaen til to Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2008 det er bra å høre.. da skal jeg gi han det når han våkner for mat etterpå
Belladonna med to gutter Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Jeg hadde ikke ville brukt noe som er så sterkt til en som ikke har VELDIG kolikk! Prøv fennikkel-te i stedet. Det er skikkelig kraftige saker altså, til og med de på apoteket fraråder det så..bare sånn at du vet
mai mammaen til to Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2008 hvorfor skal man ikke bruke det da? de sa ingenting omd et på apoteket da jeg var innom... hmm.. kan jo høre med helsestasjonen også kanskje
Belladonna med to gutter Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Ja, det hadde jeg villet. Det er kraftig gass tror jeg...er faktisk litt usikker, men jeg fikk frarådet det både hos hs og apoteket. Kjøp fennikel-frø på apoteket, og lag te av det. Gi barnet ditt før amming og du drikker gjerne tre kopper om dagen. Se kolikkdebatten kanskje...Lykke til!
mai mammaen til to Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. juni 2008 oki.. skal se litt på det...
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 jeg fikk tips fra min helsesøster om å bruke minifom. + kiropraktoren sa også at det hjalp godt. så forskjellige meninger her seg jeg...
silje-Thea 010108;) Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 vi har også brukt det på snuppa her.. men du kan jo begynne med bare 5 dråper litt i ny og ne..å er det for lite så kan du trappe opp..for da bruker du jo ikke så mye og overdrevent..jenta mi hadde vel ikke kolikk men slet med å få ut lufta å ble mye bedre av minifom... vi brukte både minifom og te men teen hjalp ikke så mye som vi ønsket...har ikke sett noe uvanlig med jenta mi etter å ha brukt det jeg...
Smellt P. Tjukka Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 Unnskyld meg Mortilgulletmitt , "Det er kraftig gass tror jeg ..." ! Det er ikke sterkt for de små , det er ikke gass , men dråper. Helsesøstre kan ikke anbefale de for det er påvist parabener i konservasjonsmidlet som brukes i Minifom . Her er en link hvor dere kan lese ; http://www.helserevyen.no/index2.asp?newsid=5116 Jeg har brukt det på mine barn , og min hs sa hun ikke kunne anbefale det , men at hun har anbefalt det i 20 år ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå