Gå til innhold

Syden og vannkopper!!!?? Hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed i dag at 7 barn på avdelingen til jenta mi er smitta med vannkopper, to av dem ble oppgadet i dag av personalet og ble sendt hjem på slutten av dagen. De sa da jeg henta henne at vi måtte bare belage oss på og få vannkopper i hus. Problemet er bare at vi reiser til syden om 1 uke. Hva er prognosene for å bli smitta av vannkopper? Hva skjer om hun får de i syden? Hele turen blir jo ødelagt? Ser jo ikke vitsen med og reise. de er totalt 12 barn på avdelingen, å når 7 stk har gått med vannkopper i barnehagen er vel jenta mi den neste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge skal dere være borte da? Er vanlig med to ukers inkubasjonstid, men kan ta opptil tre. Min eldste var veldig lite påvirket av vannkoppene (fikk bare noen få kopper, ingen feber eller andre symptomer), og kunne fint dratt på tur for sin egen del. Noe annet er jo at det er veldig smittsomt, så dere blir kanskje ikke så populære på flyet hvis dere reiser i en "smittsom" periode (før koppene har tørket inn).

Skrevet

hadde blitt hjemme jeg... sånn i tilfelle... eller latt noen passe henne, mens du er borte?

Skrevet

Mini hadde mest sansynlig vannkopper når vi var i hellas.. Han var noe gretten noen dager.., litt prikker men ellers frisk.. Jeg vet ikke om det var vannkopper han hadde der nede..., men tror kanskje det når jeg tenker meg om i etterkant.. =)

Jeg ville tatt sjansen og reist.. Hvor er det dere skal hen??

Skrevet

Hun har ikke fått vannkopper enda, så det kan jo være en mulighet at hun ikke får? Vi skal reise til sunn ving resort og vil jo ha henne med. Vi kan jo ikke avbestille turen en uke før avgang?

Skrevet

Reiseforsikring dekker sykdom. Ta en telefon til forsikringsselskapet ditt, så får du oppklart det. Jeg bruker Europeiske, og det var i alle fall ikke noe problem å få refundert billettpengene da jeg måtte bli hjemme en gang fordi samboeren min ble syk (hadde ingen andre til å passe barna).

Skrevet

Kjenner noen som var i syden da minsten fikk vannkopper. De fikk ikke reise hjem før en uke senere enn de egentlig skulle. Sikkert pga smittefare på fly

Skrevet

Helbredstilstand

Reisende med et handikap eller en medisinsk tilstand må være i stand til å ta vare på seg selv, eller reise sammen med noen som kan yte nødvendig assistanse under reisen og i en eventuell nødsituasjon. Visse typer smittsomme sykdommer som f.eks vannkopper, kan medføre flyforbud. Gravide må f.o.m. svangerskapets 8. mnd framlegge legeerklæring om flytillatelse ved innsjekking. Enkelte flyselskap kan ha avvikende regler. Kontakt oss for nærmere informasjon

hentet fra: http://www.ving.no/dynamic/dynamicTextAbout.aspx?Dynamic_Id=68651

men dette dekker jo reiseforsikringen da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...