Gå til innhold

Har "alle" grunn- og/eller hjelpestønad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv en sønn med ADD, og visste ikke at man kunne få det?

Har også en annen med fysisk funksjonshemming... Kan kanskje få får han også da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ingenting å tape på å søke:) Bare alt å vinne;)

Jeg har begge deler til min(sats 3 i hjelpestønad og sats 2 i grunnstønad).

Ser du på frambu.no sine sider, så får du gode tips i hvordan å skrive søknadene:)

Skrevet

Så sant du har fått ADHD diagnose har du krav på minstesatsen uansett! Bare å søke,- få dokumentasjon fra legen som du legger ved.

Jeg får minstesatsen og får ca 1600kr i mnd.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva er grunn/hjelpestønad egentlig?? Hva går pengene til? Må foreldrene ha jobb for å få pengene? hvilke alder er det på barna man får pengene for?

Skrevet

Jeg fant ikke noe om adhd-diagnosen..Bare sjeldne..

Skrevet

Jeg har en 10 åring med ADHD og astma diagnoser, har sats 2 hjelpestønad. Grunnstønad har jeg ikke søkt enda, er litt treg.

Har også en 3,4 åring med div. diagnoser, har sats 2 der også, men har nylig sendt ny søknad for å prøve å få høyere sats.

Med adhd diagnose er du garantert sats 1 og det er en drøy 1000-lapp i mnd. Bare å søke. Frambu sine sider sier "alt" om hva som bør stå i en søknad.

Skrevet

Jeg fikk hjelpestønad for et barn som var sengevæter. Fikk tilbakebetalt tusenvis av kroner når søknaden endelig var innvilget. han var i skolealder, og tisset en skvett på dagtid også,samt hver eneste natt, Slitasje på klær,vaskemaskin osv var tatt med i søknaden.

• 3 uker senere...
Skrevet

Ojsann, da bør jeg nok søke. Min er sengevæter også, og småskvetter om dagen og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...