Gå til innhold

Maserier, modningsrier, kynnere....???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt "grønn" førstegangsmamma her! Jeg lurer nemlig fælt på hva som er forkjellen på kynnere, maserier og modningsrier? Ser at mange snakker om dette her på 3.trimester, men jeg lurer på når kan jeg forvente å kjenne noe som helst? Er i uke 36 nå, og aner ikke engang hva en kynner er! Er jeg bare "ufølsom", eller er det for tidlig å merke noe som helst ennå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kynnere er hvertfall hvis hele magen blir helt hard. Hva det andre er, aner jeg ikke og jeg er andregangs.

Skrevet

Akkurat DET tror jeg at jeg har kjent, at magen blir litt hard, men har bare kjent det et par ganger.Det har kommet når jeg har reist meg litt brått etter å ha sittet lenge.... Har ikke tenkt spesiellt over det egentlig.... Takk for info Bubba! Og lykke til med alt (leste nettopp innleggget ditt!) Jeg tror vi har en tendens til å synes vi er værre mot familien enn vi egntlig er! Sambo og familie tåler litt kjeft fra en høygravid. Samboeren min synes jeg har vært fantastisk gjennom svangerkapet, men selv synes jeg han har tatt det veldig pent når jg har latt ham få gjennomgå! Trøste deg med at du ikke har mange dagene igjen :-) Lykke til!

Skrevet

Kynnere strammes hele magen. De kan være ubehagelige, og vonde, men som oftesthelt greie. Modningsrier er de riene når livmorhalsen åpner seg. De er som oftest de verste, magen blir ikke stram, men du må puste deg igjennom de og de kommer ofte - 1 min-5 min mellomrom. Jeg synes de kjentes ut som mensverk med skikkeli tak.

Maserier er som kynnere tror jeg bare at de kommer ofte en periode for så holde opp. Gir bare falske forhåpninger. Noe jeg tror jeg har hatt den siste uken. Termin lørdag, og klar som ett egg å få min andre bebis :) Fødselen begynte med vannavgang sist gang, og håper den vil gjøre det nå å. For å innrette seg etter disse kynnere/rier er håpløst....Bare mas ;)

Mange som ikke merker en kynner under svangerskapet, mens de igjen som har det igjennom hele svangerskapet.

Lykke til videre....

Skrevet

Kan jeg slenge inn et spørsmål? :)

jeg har ofte en skikkelig smerte på et bestemt sted på magen. mens hele magen er hard.. det er kynnere for det?

eller noe annet?

Skrevet

dytter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...