Gå til innhold

Er det noen her som har erfaring med kobberspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg orker ikke mer hormoner... eller barn , hehe..

Da er vel dette omtrent det eneste alternativet. Er det noen som har hatt det eller har det som kan fortelle litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk satt inn spiral i januar etter å ha født i november. Den funker helt fint foreløpig, men så har jeg ikke fått igjen mens etter svangerskapet. Blødningene skal etter sigende bli mindre med spiral. Litt ubehagelig å sette inn, og noe blødning/utflod de følgende uker, men de siste månedene har jeg ikke tenkt over at den er der en gang. Kan sitte fem år før den må byttes - men jeg skal ha ut min før, for ønsker flere barn. Kosta vel ca 300 kr om jeg ikke husker helt feil (+ legetimen da).

Men hvis du og mannen er bombesikre på at dere ikke skal ha flere barn kan han jo faktisk sterilisere seg. Det er visstnok ikke så ille....men (nesten) irreversibelt, så man skal være sikre!! :)

Skrevet

Jeg hadde kobberspiral fordi jeg er skeptisk til hormonspiral.

I starten fungerte det veldig fint. Men etter en tid begynte jeg å få kortere og kortere tid mellom hver mens, og jeg blødde masse når jeg hadde mens. Fikk også en del menssmerter. Jeg har i utgangspunktet veldig "grei" mens (blør reletaivt lite i 4 dager helt uten menssmerter).

Jeg droppet spiralen og da tok det 2-3 mnd, så var alt normalt igjen.

Den er ikke vond å sette inn, men litt ubehagelig å ta ut.

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

jeg har det. fungerer helt fint på meg. har ikke fått mensen enda jeg da, ammer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...