Cathrine 85ogEmil Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Da var hodet festet!! og det er en måned igjen til termin!! er ikke det litt tidlig? er førstegangs...
babypåvegerdritalei Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Nå blir du kanskje litt skuffa, men det er ikke spesielt tidlig...ganske vanlig hos førstegangs tror jeg. Hodet på vesla vår var festa fem el seks uker før termin forrige svnagerskap, og jeg gikk nesten fjorten dager over tiden....lykke til når alt skjer!! Vil ikke være slem altså, men det kan være greit å vite!
Cathrine 85ogEmil Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2008 hehe...det går bra:) vaar bare legen som sa det var litt tidlig...
Julie<3 Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Hodet var festet hos meg i uke 35 og legen sa ikke noe om at det var tidlig...
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Med førstemann festet hodet seg i uke 31 og hun er født i uke 42;) At hodet er festet i uke 35 er helt normalt
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Skal ikke være spesielt tidlig det da. Tror det innenfor normalen.Nå må jeg legge til at ingen av mine barn har festet hode,så for meg hadde det nok vært tidlig ja.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 sist festet hodet seg i uke 34... var vist vanlig det
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Verken tidlig eller sent. Om hodet er festet eller ei har ingen ting å si for når fødselen kommer til å skje. Hos meg festet hodet seg aldri forrige gang og jeg fødte før termin.
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 hodet var festet her på kontroll når jeg var 31 uker... både jordmor og lege var overasket over hvor tidlig det var. Men som jeg har forstått trenger ikke det bety fødsel før termin
Maiblomst Skrevet 11. juni 2008 #10 Skrevet 11. juni 2008 Hode var festet her også i uke 33. Jordmor komenterte at det var litt tidlig siden jeg er 2. gangs (Visst nok vanligere at hode fester seg tidligere første gang fordi det ofte er litt trangere i bekkenet da).. Men hun sa også at det ikke hadde noe å si i forhold til fødselstidspunkt. Babyen kommer når den er klar! :-)
Bilingüe Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 Var til kontroll hos lege nå (36 uker), for jordmor er på ferie Han kjente litt løst, og sa at hodet lå ned (det har han gjort de siste par mnd...). Så spurte jeg om festing og sånt, og han sa han ikke hadde tatt sånn i, men at det "sikkert/på en måte/liksom var festet" (husker ikke nøyaktig hva han sa, men fikk det litt usikre inntrykket). Så skrev han festet hode på den gravidlappen min. Jeg er ikke helt overbevist jeg da. Da jordmor sjekket sist, for 3 uker siden, var hun veldig "hardhendt" og det var ubehagelig / gjorde vondt. Jordmor har vært mer hardhendt (= sjekket nøyere) bare for å kjenne hodet og leie på bebien tidligere enn det legen var nå. Bør jeg være overbevist?? Skal ikke til jordmor igjen før 3 dager før termin.. Og hva betyr det egentlig at hodet er festet? At det har kommet langt nok ned i bekkenet og liksom "satt seg fast" der, eller er det noe fysiologisk med bebien?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå