Gå til innhold

dåpsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye er det vanlig å gi for (datter til en venninne)? Jeg tenker ca 500 kr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow, det var mye! Jeg kjøpte et sølvkjede og et smykkeskrin som er sølvbelagt, fra gullsmedbutikk og betalte 350 kr!

Skrevet

Vi gav for litt over 500 til tantungen vår vi..

Til dattera til vennina mi kjøpte vi for ca 200 kr.

Skrevet

Jeg tenkte å kjøpe for ca 500+ til tanteungen min. Noen som har gode tips til fine dåpspresanger?

Skrevet

Fine eventyrsamlinger eller andre koselige barneboeker (astrid lindgren, anne cath. vestly serier etc). Veldig koselig gave!

Skrevet

500kr er jo en flott gave det da. Vanlig er jo kanskje 2-300kr

Skrevet

Jeg syns 500 er litt for mye til en venninnes barn, men alt avhenger jo av hvor mye man tjener og hvor mye du har råd til, er vanlig å gi i din vennekrets etc.

Forslag til dåpsgave er sølje til bunad, det vil jeg gjerne ha selv om jeg får gutt.

Skrevet

Kanskje gå sammen med noen og kjøpe fondsandeler eller aksjer i et eller annet selskap? De kan ha en tendens til å vokse til ganske pene beløp på 18 år.

Bruksting som foreldrene mangler eller kommer til å trenge senere? (Bleiebøtte, bæresele, reiseseng, stol etc.)

Jeg synes de typiske sølvskjeene, smykkene osv. er litt kjipe og unødvendige.. havner som regel bare i en skuff. Men det er kanskje bare meg.

Skrevet

Har så mye veninne-barn at jeg har begrenset meg til 200-300kr pr barn. plutselig er det to-tre unger som skal døpes/ha navnefest i løp av noen uker, og da blir det fort penger. Tantebarn får 500-1000kr av oss, og konfirmantene(tantebarn) 1000kr. Må bare begrense oss, for de er så mange.

Skrevet

Vi hadde ikke dåp vi da, men navnefest. Jenta vår fikk bergans sekk, matboks og termos. Synes det var en glimrende gave og hun bruker den hver dag i bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...