Gå til innhold

11 måneder - kravstor og oppmerksomhetssyk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har ei jente på 11 måneder. I det siste er hun blitt veldig sutrete. Er ikke mulig å gjøre noe lenger uten at hun henger i benet mitt og gråter... Hun har stort sett vært veldig flink til å leke på egenhånd.

Har henne i barnepassen på treningssenteret mitt også - det har også tidligere vært helt topp - hun elsket det! Men nå er det skrik når jeg går, men ikke bare når jeg går, også når andre voksne som er innom der med barn eller diverse går. Er dette en aldersbetinget fase? løsrivelse...

Kan jo selvfølgelig hende det er flere tenner på gang som plager henne også, men jeg føler liksom ikke det er det...

Hu er egentlig en veldig blid og fornøyd jente, og så snat det skjer noe så er hun som en sol!

Hilsen frustrert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, der beskrev du min datter også! Hun er 11 mnd og helt lik din, hyler og henger i beina mine og gråter fordi hun vil opp på fanget. Når hun først får kommet opp er det gråt fordi hun vil ned igjen. Jeg håper og tror at det bare er en fase;)

Skrevet

huff høres ut som min gutt:( han har alltid vært en bli gutt og lekt masse alene.men nå henger han opp etter bena på meg hele dagen,skriker,hyler,river ned ting ,skaller hode osv. han er 11 mnd å har behov for veldig mye oppmerksomhet virker d som for da er han strålende blid. men me en gang jeg prøver å gjøre litt her hjemme så er d hyl. storebror er jo hjemme sammen me oss oxo så han trenger jo oppmerksomhet han oxo. håper dette kunn er en fase for jeg går snart på veggen jeg. skal sitte i fanget,ikke sitte i fanget,ikke ha på klær osv sånn går no dagan...

Skrevet

Å ja! Dette med å skifte bleie og ta på klær er et mareritt! Hun hyler..:(

Skrevet

Det er bare en fase. Separasjonsangst får de fleste babyer i en eller annen grad. De får det rundt 8 måneder og varer sjelden lengre enn til de er 18 måneder, men det kan gjerne slutte før. Man må bare bite tenna sammen, og gi dem masse masse kos. Noen påstår at hvis man gjør dem samværsmettet (masse kos og samvær), så går det over fortere, men det vet jeg ingenting om.

Skrevet

Fint å høre at vi er fler:-) Da satser jeg på at det er en fase, og at den går RASKT over :-)) Bite tennene sammen og kose mye med henne :-)

Skrevet

Min er snart 11 mnd, og var akkurat sånn dere beskriver for en måneds tid siden. Det gikk veldig greit når hun var sammen med andre, men med en gang hun så meg begynte hun sutre, klatre oppover benet mitt osv.

Nå er hun inne i en periode hvor hun leker mye alene, er blid og fornøyd og "normal" klengete.

Tror helt sikkert at dette er et ganske vanlig uttrykk for separasjonsangst i denne alderen, og det er nok noe som kan komme og gå i perioder i flere mnd ennå.

Slitsomt når det står på - jeg kunne ikke en gang gå på do alene uten at hun enten satt utenfor døra og gråt, eller alternativt forsøkte å sette seg på fanget mitt :o) - men det hjelper kanskje litt å tenke på at dette er en naturlig del av tilknytningsprosessen mellom barn og foreldre. Barnet viser egentlig bare at h*n er veldig glad i deg og at h*n ikke vil bli forlatt. Og det er jo en fin ting å tenke på. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...