Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Vet ikke hva som er riktig forum jeg men... Er under utredning nå, men sannsyligheten er vist veldig stor for at jeg har ADD.. Flere i samme situasjon?? Hva kan jeg isåfall forvente meg fremover?? Medikamenter, støtteapperat, hva i såfall i forhold til graviditet/amming?? Blir glad for svar, hadde vært godt å få en "diagnose" på alt som herja i kroppen min til tider, men er også litt redd......
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Ja, pakk deg full med Ritalin så blir du sikkert mye bedre!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Hva i all verden var poenget med dette svaret??? Empati, verdighet, og selvrespekt er vist tre ting som ikke står spesielt høyt hos deg! Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Ikke bry deg med den øverste anonym:) Bare en liten "spøkefugl", som ikke vet bedre. Det du muligens kan vente deg, er at du letter finner informasjon, og kanskje andre med det samme som deg. Medikament er nok mest sannsynlig Ritalin, dosen må tilpassest deg. Og det er det du som må avgjøre litt i samarbeid med legen, alt etter hva som "kjennes" passelig. Dette medikamentet kan du ikke bruke under graviditet. Det er jo ikke noe å være redd for. Du forandrer deg ikke om du får en diagnose:) Du får jo ikke flere problemer, og de du har kan kanskje bli bedre:) Se på siden til ADHDNorge.no, der kan du finne nyttig informasjon og gode linker:)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Takk skal du ha:o) Skal ta en titt med det samme:o)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Her er en flott blogg med ei som er åpen om sin AD/HD diagnose: http://sessanochprinsessan.com/
Northernlights Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har etter all sannsynlighet ADD. Men ikke blitt utredet for det. Kun symptomene gjennom hele mitt liv som gjør at jeg tror det, og et skjema med 100 spm jeg svarte, som sa jeg mest sannsynlig har denne diagnosen. Har en sønn med adhd, så det er slett ikke umulig. Den beste medisinen når voksne får diagnosen sent, tror jeg er at vi VET årsaken til problemene våre. Da er man på rett vei. =o) Lykke til. Jeg har ikke somla meg til å snakke med min lege om det enda, men skal gjøre det snart...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Hva står ADD for? Sikkert godt å få en diagnose, så er det lettere å jobbe videre med dette. Lykke til:)
Northernlights Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 Attention deficit disorder. ADHD har i tillegg til det, hyperaktiviteten. Det har jeg aldri hatt... ;o) Kun store problemer med konsentrasjon hele livet, og veldig rotete og uorganisert. Fælt!
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 jeg har visst at jeg har hatt adhd hele livet.. ble utreda da jeg var liten så forsvant det bare i sanda.. så ble jeg utreda da jeg var 17. så begynte jeg på concerta som jeg gikk på i nesten to år.. så ble jeg egentlig bare deppa av de så jeg kutta de ut. funka uten i et år.. så merka jeg symptomer igjen så jeg forandra kosten fullstendig å det har vært den beste medisinen. jeg tåler ikke sukker.. blir skikkelig aggresiv av det.. og fet mat. så jeg må jo nesten bare innfinne meg i det. nå som jeg er gravid så blir det litt verre med kosten siden jeg er så mye kvalm. men jeg ligger for det meste på sofaen alene hehe. men jeg har vel en ekstrem form for adhd når det gjelder følelser.. for de kan blåses veeeldig opp.. jeg regner med at mini også får adhd. så da er jeg hvertfall forberedt på det å kommer til å bli veldig nøye ed kosten. vil ikke bare prakke på medisiner.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har ADD. Gikk først til masse terapi, for å så begynne på medisiner. Begynte først med conserta og ritalin. Fikk bra virkning først, men hadde masse bivirkninger som ikke ga seg. Utslett,konstant hodepine,trøtthet osv. Men så fallt virkningen etterhvert å jeg fallt ned i en depresjon igjen. Så etter masse terapi igjen, prøvde vi Strattera, som jeg går på den dag idag, sammen med terapi en gang i uken!!:-) Nå kan jeg leve ett normalt liv, uten at depresjoner,humørsvigninger,blockouts,nedstemthet,trøtthet,selvmordstanker++ skal ødelegge for meg og andre!! Masse lykke til!!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 Har forresten ikke fått testet ut hvordan konsentrasjonen min har blitt etter medisinene, siden jeg er hjemmeværende..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå