Gjest Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Vi har egentlig vært fornøyde med jr sin bhg, med ett unntak. Det er at de sjelden har nok personale. Jeg vet det er mangel på både assistenter og pedagoger - men synes likevel at de burde klare å dekke inn stillingene sånn noenlunde. Sånn det er nå, er det 2 assistenter på 15 barn (3-4 åringer) - og pedagogen er veldig mye sykemeldt. Hun har f eks ikke hatt foreldresamtaler med noen i år, det måtte en annen ta fordi hun ikke har vært nok tilstede. Dette fører til at de ikke lenger får gå tur på sin faste turdag (de er for få voksne til å ta ungene med ut av bhg) og noen ganger har de ikke engang samlingstund. De er ute nesten hele tiden, for da er det også voksne fra andre avdelinger tilstede. (da blir vel det totale antallet voksne riktig) Alt i alt har barnehagetilbudet taps seg enormt ila det siste halve året - til og med maten er på "felgen" grunnet langtidssykemelding hos den faste kokken. Det virker som om de hviler litt på at det "snart" er sommer, men de skal være åpen i hele sommer, og det er over 1 mnd til fellesferien begynner. Vi er mange foreldre som reagerer veldig på dette - og mange velger å ha barna hjemme mer enn de ville hatt ellers (f eks på studiedager) Noen som har råd ?
Dotten Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Ville også ha sendt en mail til styrer! Ev. snakke litt med de andre foreldrene på avdelingen først, slik at dere er enige i om hva som skal tas opp, ev. hvordan å legge det best mulig frem. Lykke til
Pølsa Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Du kan sende en mail til styrer med kopi til den som er ansvarlig for barnehagetjenester i kommunen din. Tror det er lurt å si fra når du opplever at barnehagetilbudet har blitt dårligere. Man skal ikke finne seg i sånt, det er tross alt barna våre de har ansvaret for!
Ksenia & Anjem Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Jeg gjorde dette for 2 uker siden..enda ikke fått noe svar
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Får prøve det. Hun er flink å svare, så jeg tror det kan ha noe for seg.
Odine! Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Hvis det er en kommunal barnehage, hadde jeg sendt klagen til kommunen også. Det gjør dessverre større inntrykk å få en klage direkte heller enn at de ansatte sier "mange klager".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå