Gå til innhold

Kan man spørre om mer lønn i en mail?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han som har myndighet til å gi meg mer lønn sitter på et annet sted enn det jeg gjør, så jeg ser han svært sjelden. Har heller ikke i løpet av de snart 3 årene jeg har jobbet her snakket skikkelig med han. Er det da dumt å sende en mail for å spørre om mer lønn, eller burde man ta dette face to face?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler at det er noe man må ta facetoface ja.

Skrevet

Sitter han på en helt annen kant av landet? Da blir det vanskelig å snakke med han. Da ville jeg tatt en telefon til han og hørt om det er noen nærmere du evt skal snakke med.

Har han kontor innen 1.5-2 timer fra jobben din, ville jeg sendt en mail/tlf og bedt om en medarbeider samtale. Da er han jo ikke så langt unna annet enn at det går an å planlegge ett møte litt frem i tid, så kan enten du eller han ta bil/buss/tog der den andre sitter.

Jeg har ofte hatt medarbeidersamtaler med ansatte i Bergen, mens jeg satt normalt på kontoret i Oslo. Da tok jeg fly over og kombinerte dette med andre arbeidsoppgaver på det stedet. Jeg tok også da medarbeidersamtaler med de andre ansatte når jeg var først over dit.

Du bør jo kunne forvente at lederen kommer over til deg og har medarbeidersamtaler, det bør ikke være forventet at du må reise evt helt på andre kanten av landet. Er det kortere vei, bør du også kunne reise litt på deg om det er en spesifikk ting du ønsker å ta opp, men da skal du ikke miste lønn for den dagen.

Skrevet

Nei, du kan ikke ta dette via mail. Dette gjøres på et møte/medarbeidersamtale...

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...