Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Vi skal ha visning for å prøve å få solgt huset, noen tips??????????
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Rydd bort omtrent alt av pynteting. Og noen møbler også, så det ikke ser overfylt ut. Kjøkkenbenken må være strøken! Badet også, ikke noe såper etc. i dusjen. Ev. et fruktfat kan stå på kjøkkenbordet. Ikke noe sko, ytterklær etc. i gangen. Trekk til side gardiner, persienner etc. så det blir lyst og luftig. Lykke til med salget:)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Har ryddet i to uker nå og fylt opp to rom med svigers allerede, trodde ikke vi hadde så mye jeg... gjør det noe at det står ting inni skapene slik som på bad og kjøkken??
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Helt ok, bare pass på at det ser ok ut inni der. Folk åpner avogtil dørene. Husk å rydde utvendig også. Pynt med friske blomster, vinduene må være nypussede og du må ha det skikkelig rent over alt. Alle spor av dyr (hund/katt/marsvin/fugl osv) bør du fjerne. Ikke la barnerommene være overfyllt av leker. Bruk sengetepper på alle senger. Når du mener deg fornøyd, går du gjennom hele huset, utvendig og innvendig og ser på alt med kritiske øyne.
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Det viktigste med en visning er at man fjerner så mye "personlige" eiendeler som mulig (familiebilder er et eksempel) og at det er rent og ryddig- Tror nok ikke det gjør så mye at det står ting i skapene på badet og kjøkkenet, men vær obs på å fjerne eventuelle pinlige saker (!) for det er mange som kikker i skapene. Ellers er det viktig å forsøke og få frem hvor store og funksjonelle rommene er. Dette kan man gjøre ved å omorganisere møblene for eksempel. I tillegg kan det lønne seg å fikse eventuelle småproblemer, som ledninger som ikke henger pent, sørge for at alle lyspærer fungerer... Å få inn noen friske blomster kan også være lurt. Kjøp for eksempel en bukett med liljer. Friske blomster gir et inntrykk av et rent og velholdt hjem, samtidig som de kan kamuflere eventuelle uønskede lukter. Lykke til med visningen da =)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Ikke ha luftfrisker eller spray med noen annet på badet, det kan virke mot sin hensikt. Jeg blir i allefall mistenksom og lurer på hva slags lukt de prøver å skjule (fuktskader etc.).
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Familie bilder... hm skal jeg ta dem ned da, har ikke noe annet å henge på stueveggen... den blir litt naken uten syns jeg men mulig det er kun meg
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Familiebilder kan du godt ha, men den store samlingen med porseleens hunder og dukker i bokhyllen og mannens vikingskip conjak flasker, kan godt ryddes ut... ...Hvis dere har slike ting da.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 Neste problem. Vi leier ut en leilighet og vi vet dem har det ryddig og flott der men usikker på hvor mye mer jeg kan forlange, på en måte det lille ekstra... ikke nødvendigvis tømming av alt rot slik som vi gjør men noe, tips her og??
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 Her skal du passe deg litt, så du ikke tråkker noen på føttene. Hvis de som leier hos deg er tilsnakkenes og hyggelige, ville jeg fortalt at jeg vet dere pleier å ha det ryddig og flott, men vil bare si at det betyr mye for meg at vi kan gjøre det lille ekstra. Si du gjerne vil at de rydder og vasker ekstra og at det er flott om du kan få kjøpt inn en liten blomterbukett for å ha på stuebordet. Si du ikke ønsker å trenge deg på, men ville bare nevne på det og at de selvfølgelig får litt kompensasjon for det ekstra bryderiet. Feks reduksjon med en 1000 lapp i husleie den mnd for ekstra vask/rydd og at de kanskje må være borte fra hjemmet sitt på selve visningen.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 Det var ett godt tips takk takk... Noen flere når vi først er igang :-)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 Bak boller eller brød et par timer før de kommer, så dufter det deilig i hele huset. Ha friske blomster fremme.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #13 Skrevet 10. juni 2008 Ta vekk nok til at det ser ryddig ut, men ikke så mye at det blir kaldt. Personlig liker jeg å se leiligheter som ser ut som et hjem, og ikke som en katalog.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #14 Skrevet 10. juni 2008 Ikke ha varmeovner (slike frittstående) eller vifter stående fremme. Varmeovn er vel kanskje ikke så aktuelt nå, men vifte kan være tegn til at det fort blir varmt i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå