2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har en baby som slettes ikke synes søvn er en fin ting, på natten vil han heller leke enn å sove, han sovner i halv åtte tiden men våkner rundt tre tiden på natten og da er han ferdig å sove visstnok. På dagtid sover han bare en dupp og da kjemper han lenge imot før han sovnet. Han er også fryktelig hyperaktiv, tåler ikke å få i seg noe mat med sukker eller kunstig søtningsstoff, og det er som kjent litt sukker i nesten all mat. Han er også fryktelig sta og blir veldig sint om han ikke får viljen sin, rett og slett veldig krevende unge, ikke kan jeg få gå på do eller lage mat på kjøkkenet uten at han blir hysterisk, MÅ være med overalt der jeg er. Jeg er så sliten av søvnmangel og at alt vi gjør må være en kamp, bare å få matet han er litt av ett prosjekt, å få skifte bleie, osv. Han skal liksom kjempe imot på alt før han gir etter. På onsdag var vi hos helsesøster for å få hjelp, jeg sa fra at all denne søvmangelen og at han er så krevende sliter meg veldig ut og gjør meg deprimert, så hun sa at såklart skulle vi finne en løsning. Hun henviste oss videre til lege for å sjekke blodsukker nivåer og annet, for å se om blodsukkeret hans svinger mye og evt bli satt på ett kosthold for å jevne ut blodsukker osv, og evt få noe medisin som kan få han til å sove. Jeg ble så skuffet hos legen for han skjønte tydeligvis ikke hva vi var der for, han skrev ut resept på noe allergimedisin som skulle fungere på den måten at sønnen min blir trøtt osv, denne skulle ifølge han være i kroppen i tolv timer så det ville få han til å sove hele natten. Alt det andre som skulle sjekkes, ja det sjekket han ikke, jeg følte at han ikke tok noe på alvor. Vel så satte jeg i går natt mitt håp til denne medisinen, endelig få han til å sove om natten. Men neida, samme gamle styret natten gjennom, ingen forskjell å merke selv om han hadde fått denne medisinen. Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, jeg hadde håpet så inderlig at vi endelig skulle få den hjelpen vi trenger. Så jeg får overskudd til å være den oppegående mamman jeg burde være og sønnen min få sove om natten. Jeg er så fryktelig sliten av dette, i dag bare gråter jeg og er skikkelig lei meg, jeg hadde jo håpet så inderlig at medisinen skulle hjelpe i det minste, men neida. Heldigvis skal han til pappan sin i natt, men hva hjelper det når det er slik alle andre netter og dagene er en kamp med en krevende og vrang unge. Burde jeg bytte fastlege og håpe på bedre hjelp hos en annen? Burde jeg mase på helsesøster igjen? Hva skal jeg gjøre?? Jeg MÅ ha hjelp før jeg stanger hodet gjennom veggen, jeg vil jo så gjerne være en opplagt mamma, men nå om dagen er jeg bare sliten, lei og kraftløs, hvorfor må det være så vanskelig å få hjelp?
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Hvor gammel er sønnen din da? Kan jo rett og slett være at han ikke trenger den søvnen på dagen lenger? Men det kommer jo litt ann på hvor gammel han er da... Men jeg synes du skal ta kontakt med helsesøster og fortelle om din opplevelse med legen. Ta notater om hva hun mener skal sjekkes, slik at når du kommer til legen så har du huskeliste du også. P.S. Det hjelper å gråte og å være litt hysterisk hos legen noen ganger... Da får de et lite spark bak de også... Ingen kan fungere uten søvn, så det er viktig at du enten får legen din til å ta dette på alvor, eller at du finner en annen lege som kan ta det på alvor... Lykke til, klem fra
Abra Makabra Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Fortsett å be om hjelp til du får det. Lykke til!
Rockstarmom&SuperIngrid Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Huff da... Føler med deg altså.. Selv om det er sjelden snuppa våkner på natta.. Jeg ville ha snakka med HS en gang til, og fortalt hva du mente om legen. Spørre om HS evnt. Kunne henvise dere til en spesialist.?? Duu må jo få litt søvn du også. Det er jo energipåfyll, og det er ikke like lett å være enestående mamma bestandig. Sånn ca hvor mange timer sover han i løpet av et døgn da? Håper alt ordner seg da..
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2008 Han er 11 måneder og har alltid vært slik i fht soving på dagen, når han var noen måneder hadde han en periode hvor han sov hele natten, men tvert han begynte med vanlig mat ble det slutt på det pga at sukkeret i maten gjør han hyperaktiv, men kan jo nesten ikke la han leve på kun babymat resten av livet heller så var jo derfor blodsukker osv skulle sjekkes for å få en kostholdsplan, men neida.. Jeg får nesten gjøre det. Legen burde jo sett hvor sliten jeg var, kom ditt med mørke ringer under øynene og klarte såvidt å holde øynene åpne etter en hard uke med minimalt med søvn, hadde også med mamma for at hun skulle hjelpe med å forklare legen alvoret. Tusen takk for det:) klem
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. juni 2008 Hei rockstarmom;) Ja jeg får nesten snakke med henne igjen, ble jo så skuffet når jeg kom til legen og opplevde å ikke bli tatt spesielt på alvor. Føler jo at jeg ikke strekker til for tiden fordi alt hodet mitt tenker er søvn søvn søvn, å få gjort noe hjemme er bare å glemme for hele dagen går med på sønnen min og utover det har jeg null energi til å gjøre noe som helst. Han sover rundt en halvtime, max en time på dagen. På natten legger han seg halv åtte, så våkner han rundt ti, våkner på nytt rundt tolv, våkner rundt ett, våkner rundt tre og da er han ferdig sovet visstnok. Er jeg heldig får jeg da 3-4 timer søvn men ikke sammenhengende, det er ingen hvile i slik søvn hvor man våkner og sovner og våkner osv. Takk for det
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 hei:) min eldste sønn var slik, sov ALDRI.. max 3 timer sammenhengende søvn til han var 7 år.. prøvde sånn allergi med som skulle gjøre han søvnig også (husker ikke hva det het) men funket bare 2 netter.. men det viste seg at han var kraftig allergisk mot husstøv midd og senge midd + lett astma. hadde ikke merket noe på han, men vet nå at blir han veldig urolig å sover dårlig så har han ikke tatt medisinen sin (han er straks 11 å tar med selv) han går på aerius. få sjekket med lege ang allergi, kan være verdt et forsøk?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 min er også sånn som sover dårlig og han har altid vært sånn. men jeg har ingen tips.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. juni 2008 Kanskje vi skal la sønnene våre møtes så kan de slite ut hverandre så de sover om natten hehe;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå