Histepist Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Hei jenter, min beste veninde har født i går, og nå skal jeg ta med meg minsten å dra på barselbesøk Men jeg bare lurte på om noen av dere hadde noen god ide om hva jeg kunne tatt med som gave (er jo ikke så lenge siden vi var der selv) Noe dere husker dere ble veldig glad for, eller savnet da dere var på sykehuset? Tusen takk for svar!!
*stjerna* Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Noe bare til henne er fint:) Jeg var iallefall slik at jeg trengte å "stæsje" meg litt for å føle meg vel. Jeg fikk ikke så mye besøk, var jo julaften da:) Så min barsel periode ble litt spesiell, men fikk litt maskara og ting til meg selv, det var godt å ha kroppen min litt for meg selv igjen! Og noe fint til bebis er vel ikke noe problem å finne på.
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Jeg ble veldig glad for et Røros-pledd vi fikki barselgave. Og så ble jeg kjempeglad når mannen min tok med en termos med kakao :-) Men jeg hadde også besøk av mine søsken m/babyer på barsel. Jeg var dødssliten men innså det ikke selv, så prøv kanskje å begrens besøket litt.....?
CB-BabyBoy Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Vi fikk et ull/fleece teppe fra Nøstebarn som vi er helt gærne etter hehe. Det er så fantastisk mykt og godt + det klør ikke. Lillegutt sov bedre i det enn noe annet, så vi har faktisk kjøpt et til slik at jeg får vasket de innimellom uten ramaskrik Siden vi elsker disse teppene, så kjøpte vi et i voksenstr også, det er såååå verdt pengene. Det er ikke sjelden at jeg og lillegutt eller pappaen og lillegutt ligger på sofaen med teppet over seg og bare koser Babyteppet koster 325 kr og voksenteppet 985 kr www.nostebarn.no, se "soveskinn og tepper" i menyen til venstre. Utenom det så har jeg pleid å gi bort en liten kurv med div godsaker; litt klær til baby (en body ++), bodylotion, kroppsvask, lepomade til mor, en cd med klassisk musikk som mor, far og barn kan slappe av til etc. Når vi var på sykehuset fikk jeg en pysjbukse/godbukse og overdel + verdens beste sokker fra svigermor. Bruker buksa og de sokkene kjempemasse, de var knall når jeg ammet om natten og frøs på beina hehe. De er fra et merke som heter Femilet, du kan se på www.femilet.dk for å finne norske forhandlere. Sokkene er i en slags flosset materiale, de er så myke og pusete
Krokka og prinsessa Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Jeg syntes sykehusmaten var grusom! Så hva med å smøre litt rudstykker med godt pålegg elelr noe slikt? Ellers lurt å ha med noe til den nybakte mammaen, som litt lesestoff? Mange nyfødte sover jo mye....
nungo Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Det var en kjempe god ide! Jeg ville gitt alt for noen nystekte bolelr eller noe god frukt, mens jeg var på barsel.
Histepist Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2008 Tusen takk for gode forslag jenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå