Gå til innhold

Av og til er 5 åringer fryktelig små...

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 åringen ble skrevet inn på skolen i går (og jeg kunne ikke være med pga eksamen *snufs*) og skal være på skolen 4 dager denne uken for å følge 1. klasse. Så i dag kjørte jeg ham til skolen og leverte og han så bare så bitte liten ut der han taslet over plassen med sekk på ryggen og masse større barn rundt seg. Var nesten litt vondt i mammahjertet, og veldig skummelt, vesle gutten min! Men han smilte og vinket og gledet seg veldig da, han koste seg vist kjempemasse i går, så det er bare jeg som er dum her, men det er så rart. Så stor han plutselig egentlig er blitt, snart skolegutt på ordentlig! Hvor ble det av årene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, jeg gruer meg noe voldsomt!!! Jenta mi ble 5 år i februar da, så hun blir skolejente neste år, men jeg ser med gru på det jeg altså. Hun er så forsiktig og sjenert. Skikkelig mammadalt. Og lita for alderen også. Nei, jeg gleder meg IKKE til skolestart og hun sier selv hun ikke vil gå på skolen. Hvordan i huleste skal det gå neste år??

Årene går fort ja, det kan du jaggu si! Lykke til :)

Skrevet

Jeg kunne ikke skjønne hva svigerinna snakket om når hun gruet seg til førstemann skulle begynne på skolen, men nå som det er min tur forstår jeg mye mer :)

Det er noe med at det er en ny epoke som både vi og gutten vår grugleder oss til. Masse nytt, spennende og morsomt. Han gleder seg til lekser (la det vare leeeenge - pliiis), nye venner osv. Men han er usikker på hvordan alt det nye blir, på alle de han ikke kjenner, rutiner osv.

Jeg kjenner på at nå skal han være sammen med så mange større barn, og han har så lett for å se så veldig opp til de store at han sliter litt med å sette grenser overfor dem. Og jeg er spent på SFO som jeg synes virker så kaotisk i forhold til den trygge hverdagen i barnehagen.

Men; det kommer mest sannsnylig til å gå veldig bra. Lille vennen er stolt av å snart være skolegutt, og har hatt positive besøk på skolen.

Lykke til alle skolestartere, deres mammaer og pappaer :)

Skrevet

Å ja, dte er rart når de begynner på skolen. Husker at jeg også syntes at mine to eldste var veldig små da de skulle begynne i 1. klasse.

Det er liksom en hel epoke som er over, og en ny som begynner.

Men det går jo sikkert kjempefint med ham på skolen. Lykke til!

Skrevet

Ja det går nok kjempebra :-) Jeg har jo den fordelen at jeg skal jobbe på samme skole selv også, så kan liksom snike meg til å holde et ekstra øye med ham, hehe... Skal ikke ha noe med ham å gjøre da bortsett fra kanskje noen vakter i frimnuttet, men dog.

Ja det er rart at en ny epoke begynner nå. Første del av barndommen er på en måte ferdig, nå begynner den lange og gjerne kronglete veien mot jobb og voksen liv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...