Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 På tirsdag måtte både jeg og snuppa mi på 5 mnd til legevakta, jeg hadde fått lungebetennelse, og snuppa et virus... ringte BF og sa at han måtte komme hjem for vi var syke, han pleier å være på jobb fra mandag til torsdag, men det sa han at han ikke kunne gjøre, han kunne ikke bare dra ifra jobben, ble drit forbanna, for det endte med at vi måtte være hos min mor, men det er jo ikke hennes jobb å passe på oss.... han sa det i går at han kunne ikke reise hjem fordi jeg var litt "tuffs" HALLO liksom..... Hva hadde deres menn gjort?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Selv om jeg er syk, kan dessverre ikke mannen komme hjem. Tror det er ganske vanlig.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Jeg hadde ikke ringt å bedt min mann komme hjem fordi vi var syke. Man kan jo klare seg selv, selv om man har lungebetennelse. Medisinene virker jo veldig fort, så du er jo ikke syk så lenge. Skjønner godt at mannen din synes du var litt "tuffs".
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Min hadde helt klart kommet hjem,for ham betyr familien mer enn jobben,selv om han tar jobben seriøst. Vil ikke være borte fra jobben bare for å være borte,men som sagt,familien først. Dette er jo noe han også har krav på. Han har lov å gå hjem i slike tilfeller og har ti dager der han kan være hjemme med syk barnepasser eller sykt barn,eller gå hjem for å gå til lege,helsestasjon med den lille.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Hadde min mann vært bortreist i jobben tror jeg nok ikke jeg hadde ringt å bedt han om å komme hjem av den grunn. Lungebetennelse å virus kan vel kanskje i noen tilfeller gjøre deg sengeliggende, men det høres ikke ut som det er tilfelle her. Hadde nok heller brukt mamma de tre dagene og så kunne mannen min hjulpet meg når han kom hjem og hadde fre tre/fire dager. Ellers med det så jobber ikke min mann borte men kommer hjem hver kveld rundt 19.00 (noen dager tidligere) og hadde ikke kommet på å bedd han om å komme hjem om ikke det var mer alvorlig enn dette.. Unnskyld for ordene men dette er hjeøpesløst!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Mannen min hadde helt klart kommet hjem fra jobb.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Å ja, så når man da ligger med nesten 40 i feber og lungebetennelse, så er mann litt "tuffs" herregud for no brød enkelte er her inne..... HI
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Ja, nettopp. trodde det var ganske vanlig at de kom hjem jeg da... HI
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 da jeg var sammen med bf til mine to, så var jeg hjemme og han på jobb når jeg var syk. Så jeg ser ikke helt det store problemet at han ikke kom hjem jeg da. Sånn er det bare av og til. MEN var en gang jenta mi brente seg fælt. ho minste, var bare 7 mnd akte seg frem til verandaskyvedøra og der er det varmekabler på dørstokken som da skulle vært av (var jo sommer også) Men en eller anna hadde kommet borti bryteren. Så ømfintlig hud de små hadde så brente hun seg fælt Hadde 2.grad forbrenning oppover ene arma og på den andre handa. Ringte BF sa han måtte komme hjem for jeg måtte til legen med henne, og han måtte se etter ho eldste. Jeg passet i tilegg gutten til ei venninne. Så ringte henne på jobb at hun måtte komme å ta gutten sin, så hun satt og passet på ho eldste menst jeg var på legen med ho minste. Han hadde kommet til vett og dratt hjem likevel, for da jeg var tilbake var han der. Hans unnskyldning var trudde ikke det var så gale. Jenta hadde bandasjert ene arma, og så handa på andre siden. Hun fikk heldigvis fri ei hand så hun kunne sutte videre på tommelen sin Det der er faktisk det værste jeg har opplevd, jeg gråt med henne på legen. Var helt forferdelig. Så dere med skyvedører med varmekabler..være obs, de er faktisk skumle for så små. Det jeg skulle frem til var at jeg ringte ikke etter BF uten det var høyst nødvendig..en influensa har jeg vært hjemme å passet de selv, når jeg har ligget rett ut med migrene også..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 jeg har en sjømann jeg, så jeg har ingen valg jeg. Han kan ikke akkurat begynne å reise hjem for jeg er syk når han er i mexicogulfen hehe. Lang reise pluss han må få en annen kaptein til å ta over for han osv osv Så skjønner ikke hva du klager etter. Du har jo iallfall mannen din når han kommer hjem fra jobb du da. Jeg må slite meg igjennom hele døgnet jeg når han er vekke Familien min bor heller ikke i nærhete, MEN jeg har greid meg fint jeg
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 Syns mannen din var litt "tuffs" jeg da Men samtidig så skjønner jeg at det ikke alltid er så lett å komme fra jobben når han jobber borte. Min sambo jobber også borte innimellom, og da hadde jeg nok ikke forventet at han skulle kommet hjem. Men hadde han hatt en 9-4 jobb så hadde jeg sikkert bedt ham komme dersom jeg var sengeliggende, og da hadde han kommet også.
Scorpiogi Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 Mannen min hadde nok kommet hjem dersom jeg var for syk til å ta meg av barna, og barna var for syke til å være i barnehagen. Men hadde han stått midt oppi noe jobbgreier hadde han nok spurt om jeg kunne høre med svigermor eller foreldrene først. Men er det ingen annen måte- helt klart ja...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #13 Skrevet 10. juni 2008 Synes nok du virker litt bortskjemt, ja. Du er ikke den eneste med barn som blir syk og at barnet blir sykt samtidig. Det vil sannsynligvis hende enhver forelder en eller flere ganger i løpet av oppveksten. Hva skal alle de som er aleneforsørgere si da? De er bare en voksen i husholdningen og har kanskje ingen andre å spørre. Nei, dette virket både hjelpesløst og bortskjemt. Du kan ikke forvente at han tar seg fri fra jobb, fordi du og vesla er syke. Om han gjør det av fri vilje, fordi han gjerne vil, må du være glad for det. Men å forlange det??? Og attpåtil bli sur hvis han ikke vil - Nei, det kan du ikke. Dere hadde jo andre som kunne hjelpe dere (din mor), så jeg forstår egentlig ikke hva du klager etter. Noe annet hadde vært hvis barnet eller du hadde blitt alvorlig skadet. Hva
LindaKristin1980 Skrevet 10. juni 2008 #14 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har hatt lungebetennelse og det er forferdelig vondt. Hvis jeg på den tiden måtte da meg av en baby i tillegg, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Så skjønner godt at HI ville ha mannen sin hjem jeg!
Dunder Skrevet 10. juni 2008 #15 Skrevet 10. juni 2008 Det er ingen mennesker som er uunnværlige. Dersom mannen din hadde fått en murstein i hodet og ikke kunne jobbe så hadde ikke jorda gått under. Det er klart at det ikke er bare bare å dra fra jobb hvias man har en mann/kone som er syk ofte. Men alle kan dra fra jobben dersom det er sykdom hjemme. Hva gjør dere når barnet deres er sykt da? Er det bare du som er hjemme da? Da blir vel arbeidsgiveren din ikke særlig fornøyd?
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #16 Skrevet 10. juni 2008 Tja..jeg fikk dobbelsidig lungebetennelse og minsta noe astmalignende greier før jul...han var langt unna og vi overlevde da..var mamma og pappa her som steppa litt inn og hjalp...det er ikke uvanlig.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #17 Skrevet 10. juni 2008 Nå er jeg så heldig at jeg har en mann som er litt sin egen sjef på jobb, så han hadde helt klart komt hjem ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå