Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 og hvorfor? ` Jeg sier helg, fordi jeg er norsk... Dersom norsk ikke har et ord for noe må man jo ty til et engelsk et da.. Min sviger-ste-morfar (kan man kalle noe det?) sier weekend, og første gang jeg hørte det skvatt jeg nesten litt for jeg synes det hørtes veldig unaturlig og tilgjort ut.. Men det er jo sikkert bare en vane sak. Jeg er jo vandt til å si helg, og alle rundt meg sier helg de også... Det har kanskje noe med hvor i landet man bor? Jeg bor i Telemark mens sviger-ste-morfar bor på Uller'n (som jeg sier) eller Ulleren (som han sier).....
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 helg. Det faller mest naturlig hos meg. Bor i finnmark
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Her er det helg. Men jeg kan faktisk si at vi skal bort en weekend hvis vi skal reise bort fredag til søndag. Bor på nord-vestlandet
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Helg og langhelg her på vestlandet. Reagerer også på folk som sier "djus" om juice. Jeg er vant til at folk sier "jus"
petite fleur Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Jeg sier helg. Da jeg gikk på et privatgymnas i Oslo ett år, sa alle weekend da de fleste var fra vestkanten. Sier ikke at alle på vestkanten sier det, men det var i alle fall sånn jeg opplevde det der.....På fredagen ble jeg alltid ønsket "en trivelig weekend" i stedet for "god helg" ;-)
pandabjørn Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 jeg sier helg...men skal vi bort en helg så sier vi weekend
☆Anonymia☆ Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 haha jeg også sier helg fordi jeg er norsk.. haha =)
Minnie Mom Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 Sier helg, synes weekend høres litt pompøst ut... ;o)
Himmel og hav Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 Jeg sier helg, dvs. hælj. Kunne ikke falle meg inn å si weekend, med mindre jeg snakker engelsk med noen. Jeg sier faktisk formiddagsmat istedet for lunsj også jeg :-)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 Helg her, eventuelt langhelg. Og jus uten d. Er helnorsk
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #14 Skrevet 10. juni 2008 sier storsett helg. men snakker jeg med mormor og morfar eller er på besøk hos dem ( i danmark) sier jeg weekend. sier også langweekend/ weekendtur hvis vi skla bort sånn torsdag til søndag. I september skal vi ha en langweekende i Barcelona;) men jeg er født og oppvokst i bærum da- siden det var en som kommenterte det over her... hehe- men tror nok det går mest på det ta halvefamilen er dansk- tror jeg flere va ordene jeg bruker år jeg snakker er danske.. hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå