line_n & sara Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 ..skal til barcelona og i sør frankrike om et par uker, noen som vet om det er "godtatt" med offentlig amming der??
1mor3barn&1000ideer Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Jeg vet faktisk ikke, men her jeg bor for tiden (midt-oesten) saa er det vanlig aa dekke til med et tynt teppe. Er jo ganske "moralsk" her hehe saa ville tro det var helt greit i Spania og Frankrike. Jeg hadde ihvertfall ikke vaert redd for det Bare bruk et tynt teppe for sikkerhets skyld..
alvis Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har hørt at offentlig amming i Frankriket er fy-fy. Men jeg har ingen erfaringer med det selv.
Piruetta Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har ammet i Hellas, Frankrike, England, Danmark og Spania... Har aldri fått noen negativ oppmerksomhet, heller det motsatte... Men så er jeg ganske påpasselig med å ikke sitte "midt i glaningen", og legge et teppe over... Er jo like mye for min skyld som for evt tilskuere da...
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 De har ikke for vane å oppfordre til amming på sykehuset en gang, så du kan jo tenke deg hvordan det er i det offentlige rom...
Pirkeanonym Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Så lenge du setter deg i en krok og dekker deg til bør det ikke være noe problem, men det er ikke så vanlig å amme offentlig i Frankrike.. Spania vet jeg ikke.
line_n & sara Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2008 ok..takker for svar.. kjøper meg et sjal eller lign, og prøver å dekke meg så godt jeg kan!! synes dere jeg kan amme på kafeer/restauranter?
Tia med 2 ♀ Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Vet ikke hvordan det er i frankrike men i spania fant jeg at de hadde fantastiske amme/stellerom flere steder. Et sted jeg var på et kjøpesenter hadde de avlukker med flotte og komfertable lenestoler og mikro for å varme opp flasker om barnet brukte det. Dette var ikke i et typisk turist sted da.
prekæs Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 Har ingen negative opplevelser rundt amming i Frankrike. Jeg ammet overalt, men tok hensyn til at mange ser negativt på det. Det hadde jeg hørt på forhånd. Ammet på postkontor(!) og kafeer. I tillegg til rundt bassenget (hvor flere ammet). Spurte om lov først og fikk aldri nei:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå