Gå til innhold

offentlig amming i utlandet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..skal til barcelona og i sør frankrike om et par uker, noen som vet om det er "godtatt" med offentlig amming der??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet faktisk ikke, men her jeg bor for tiden (midt-oesten) saa er det vanlig aa dekke til med et tynt teppe. Er jo ganske "moralsk" her hehe saa ville tro det var helt greit i Spania og Frankrike. Jeg hadde ihvertfall ikke vaert redd for det :) Bare bruk et tynt teppe for sikkerhets skyld..

Skrevet

Jeg har hørt at offentlig amming i Frankriket er fy-fy. Men jeg har ingen erfaringer med det selv.

Skrevet

Jeg har ammet i Hellas, Frankrike, England, Danmark og Spania... Har aldri fått noen negativ oppmerksomhet, heller det motsatte...

Men så er jeg ganske påpasselig med å ikke sitte "midt i glaningen", og legge et teppe over... Er jo like mye for min skyld som for evt tilskuere da...

Skrevet

De har ikke for vane å oppfordre til amming på sykehuset en gang, så du kan jo tenke deg hvordan det er i det offentlige rom...

Skrevet

Så lenge du setter deg i en krok og dekker deg til bør det ikke være noe problem, men det er ikke så vanlig å amme offentlig i Frankrike.. Spania vet jeg ikke.

Skrevet

ok..takker for svar..

kjøper meg et sjal eller lign, og prøver å dekke meg så godt jeg kan!!

synes dere jeg kan amme på kafeer/restauranter?

Skrevet

Vet ikke hvordan det er i frankrike men i spania fant jeg at de hadde fantastiske amme/stellerom flere steder.

Et sted jeg var på et kjøpesenter hadde de avlukker med flotte og komfertable lenestoler og mikro for å varme opp flasker om barnet brukte det.

Dette var ikke i et typisk turist sted da.

Skrevet

Har ingen negative opplevelser rundt amming i Frankrike. Jeg ammet overalt, men tok hensyn til at mange ser negativt på det. Det hadde jeg hørt på forhånd. Ammet på postkontor(!) og kafeer. I tillegg til rundt bassenget (hvor flere ammet). Spurte om lov først og fikk aldri nei:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...