rikkhag Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 ÅÅÅ - i dag er jeg 6 dager på overtid.. kan ikke huske sist jeg sov godt.. eller for å si det slik, sist jeg sov mer enn 3 timer i strekk. Lysken verker, nedpress, vondt både forand og bak - masse kynnere.. Men ikke noe mer. Lille gutt er super aktiv om kvelden så jeg bruker votter og vinter på å sovne. I dag morres eksploderte jeg ovenfor min 4 åring - bare pga bagateller.. Hvor lenge skal vi holde ut. Skal til jordmor for kontroll i dag - skjer vel ikke noe. Har ikke fått overtidstime på sykehuset heller. De skulle ha rint, noe dem ikke har. Håper jordmor fikser det i dag, hvis ikke får jeg vel fikse det selv. Håper lillebror kommer i løpet av de nærmeste dagene.. Lurer på hvor jeg skal få krefter til fødselen. Noen fler???
smilien Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 hei på deg rikkhag:) jeg har vel ikke så mye å trøste med..men kan jo prøve jeg og er hissig her hjemme.jeg har måtte si annskyld opp til flere ganger,da jeg overreagerer for ingenting:(jeg prøvde å sette meg ned å forklare min barn (minste er 5..)at kroppen til mamma er rar nå om dagene.og at nå er det ikke lenge igjen til mamma kan begynne å bli seg selv.pprøv å ikke ha dårlig samvittighet,og husk på at det er helt normalt!hormonene kan vi ikke gjøre noe med! forlang når du kommer til jordmor at hun tar kontakt med sykehuset ditt,så du får en kontroll!visst ikke ringer du selv,og forklarer hele situasjonen!stå på kkravene dine!!! når det gjelder dårlig søvn og kynnere og mensmerter vet jeg akuratt hvordan du har!!jeg og sover maks 3 timer i strekk,før jeg våkner av vondt alle veier. prøv å nyt tiden du nå har med bare et barn.bak boller(disse kan dere servere når alle kommer for å se til storebror og baby:) mal med med barnet ditt,kjøp lerret på ikea f.eks!billig og gøy!!fyll dagene dine med ting du liker å gjøre.og ikke minst ting for deg selv,det kan bli en stund til du får muligheten igjen!! og det er ganske stor overgang på å få et barn til i hus,og den minste som er der nå kan føle seg oversett i perioder.bruk tiden på han:) jeg håper at du føder snart!!!Og tenk:da er alt over!!all vondt,halsbrann,tunge bein,en kropp som føles som om den fungerer i slow motion,du kan shave leggene dine uten problemer,ta deg et glass vin i sommersolen og mye mye mer!!! jeg skal tenke på deg,masse! og krefter til fødselen dukker opp fra der hvor du minst aner det:) prøv å få deg noen smålurer i løpet av dagen:) lykke lykke til!! hilsen smilien,som har 6 dager igjen,og som belager seg på å gå over..
rikkhag Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2008 Takk for noen trøstende ord... Nå er bolledeigen satt - får fylle noen av bollene med masse kanel :-) De siser jo at det hjelper. Lykke til - håper du ikke må gå lenge over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå