Gå til innhold

Hva er deres "diagnose" på disse symptomene....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Slapp og trøtt, kunne sovet døgnet rundt

-Kjenner lite glede over ting, apatisk

-Fjern i hodet, "hjernetåke" eller "bomull i hodet"

-Lite tiltakslyst, vil helst bare sitte hjemme

Kan og nevne at alt av blodprøver har vært fine og legen skjønner ikke helt hva det kan være...

Hilsen ei som sliter litt....:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det depresjon da? Utbrenthet? Eller bare en liten knekk/vegg/bølgedal?

Skrevet

Høres ut som depresjon, ja. Har du fylt ut/krysset av på et skjema hos legen? De har et skjema der du krysser av på spørsmål, og legen finner ut av det om du er mer eller mindre deprimert.

Skrevet

Du er deprimert...vet så altfor godt hvordan du har det. Rart legen din ikke kommer på å snakke om den "diagnosen"??

Håper du får god hjelp fremover..

Skrevet

testet legen stoffskiftet ditt?

Skrevet

Trolig en depresjon. Jeg kjenner symptomene svært godt selv.

Skrevet

Det kan være det er noe med stoffskiftet? Testet legen det?

Skrevet

Depresjon.

Evt begynnende kronisk utmattelsessyndrom, altså ME. Men skulle tro at du da ville hatt flere symptomer. Har legen tatt virus-prøver på deg?

Skrevet

Hei og tusen takk for så mange svar:)

Spurte legen om det kunne være stoffskiftet da jeg var der i januar, men hun mente at noen andre prøver som ble tatt i høst var helt fine og at det ikke kunne forandret seg på så kort tid...Men jeg har og tenkt om det ikke kan være stoffskiftet. Har forresten ei tante som har slitt med det (vet ikke om det er arvelig da)

Det kan jo og være depresjon som dere sier. Men jeg burde jo ikke være deprimert ! Har verdens flotteste unge, egen leilighet og medeier i en butikk vi starta i høst :)

Men kan man få depresjoner av ting som har skjedd tidligere i livet ?

Har ikke alltid vært en dans på roser...

Har vært borti mye rart av mannfolk f.eks. Ble banka skikkelig opp 11 dager før fødselen. Var helt vilt !

Men det er liksom så lenge siden nå...sønnen min er 2,5 år nå.

Men det kan kanskje gi utslag nå ?

Uff...er så vanskelig å komme igjennom hos legen. Hun ringta eg i går kveld og vi snakka litt. Jeg nevnte faktisk at jeg avogtil tenker tanken om at jeg ikke vil leve mer....

Hennes konklusjon var at jeg skulle prøve å begynne å trene osv...

Syntes det var en litt rar ting å si...

Hvordan behandler man en depresjon?

Sorry hvis det ble langt og rotete:)

Skrevet

Ja, hun tok blodprøver, men vet ikke hva som ble sjekket....

Skrevet

Ja ting som er skjedd i fortiden kan senere skape depresjon, for å behandle depresjon kan man feks gå i terapi hos psykolog, evt medisiner om depresjonen er veldig alvorlig.

Skrevet

Huff, sender deg først en god klem..

Høres ikke lett ut.

Nå har jeg ikke vært der du beskriver, men kan jo bare fortelle at litt trening "light" alltid er positivt for min del. Prøver å trille hurtige turer for å komme i bedre form. Et ork å komme igang, men utrolig deilig når formen er på stigende:0)

Ønsker deg lykke til.

Skrevet

De som har erfaring med det, har sikkert rett når de sier det kan være depresjon, du må snakke med legen om det. Tenkte bare å nevne at jeg leste at mangel på kalium kan gi en følelse av utslitthet, og det er det mange som ikke er klar over. Det er derfor viktig å spise mat som bananer, tomater, aprikos osv Kan være verd å prøve det og! (Men snakk med legen igjen også) Lykke til!

Skrevet

Synes ikke det høres ut som hun legen er helt på nett med deg og dine problemer. Tror jeg ville ha vurdert å bytte lege...

Skrevet

Det hørse ut som du er veldig sliten/utbrent.

Dette kan hjelpe deg veldig godft:

- Sykemelding over en tid.

- Jevnlige samtaler (du får henvisning gjennom fastlege) med psykolog, spykiatrisk sykepleier eller annen.

- Fysisk trening. Gå feks en lang tur hver dag etterfulgt av noen styrkeøvelser.

- Dagslys. Gå turen i dagslys og vær ute så mye som mulig.

- Tid og ro til å hente deg inn.

Du skal ta disse symptomene alvolrig. Hvis det er en depresjon du har/er i ferd med å utvikle er det viktig at du tar deg tid til å bli helt frisk.

God klem fra meg

Skrevet

Synes det høres ut som depresjon jeg, i en eller annen grad... Håper du får hjelp av legen din til å finne nærmere ut av det - h*n burde kanskje henvise deg til noen som ikke bare klør seg i hodet når blodprøvene er fine.

Skrevet

Nå leste jeg hele tråden, for en tullete fastlege du har! Du nevner at du av og til tenker at du ikke vil leve mer - og hun foreslår legen? Mann deg opp, hvis det skal til - og kontakt legen igjen. Si at du vil ha en henvisning, fordi du tror at dette kan være psykisk.

Det er jo ikke sikkert det er en depresjon, men kjempeviktig at du finner ut av det!

Det kan være mange ulike årsaker til depresjon, og ikke alle årsaker er kartlagt ennå. De sies at 15% av alle menn og 25% av alle kvinner opplever depresjon i løpet av livet. Det er altså ikke så uvanlig!

Hvis du googler "depresjon" får du mange treff hvor du kan lese om symptomer, behandling, og sånt.

Lykke, lykke til - og en stor klem til deg!

Skrevet

Jeg blir helt overveldet over så mange svar ! Hjertelig tusen takk for at dere er så omtenksomme :))

Det varmer virkelig !

Begynner og tro mye på at det er depresjon nå. Kortene faller liksom på plass ! Men skal og få sjekket stoffskiftet nøye ! Og de andre tingene som ble nevnt her.

Jeg skal prøve å komme til en annen lege så fort som mulig !

Er jo tydelig at legen min ikke forstår meg, og dette er såpass viktig at jeg ikke vil la meg "kjøre over" av en dum lege.

Har bestandig vært litt sånn "unnskyld at jeg lever"- type, men nå er det nok ! Skal være tøff og stå på mitt denne gangen :)

Mange klemmer tilbake til dere :)

Skrevet

Man kan få depresjon av ubalanse i kroppens kjemi.

En venninne av meg opplevde akkurat det samme som du beskriver. En lege mente stoffskiftet var normalt, mens en annen vurderte det som lavt. Hun fikk medisiner, og ble helt fin på kort tid. Så vær klar over at leger vurderer verdiene ulikt, og at ulike kropper reagerer forskjellig på verdiene.

Sjekk også: Vitamin B12, kalium, kalsium, folsyre, magnesium, jern. Krev å få vite hvilke prøver hun har tatt, og sjekk verdiene.

Skrevet

Det er mange har depresjoner og som ikke vet hva som feiler dem. Det er en del av livet å gå igjennom slike ting. Du trenger ingen "god" grunn for å være deprimert, det er ikke bestandig slik at det må ha skjedd noe traumatisk med deg. Depresjon kommer ofte sammen med angst, og omvendt. Det kan være litt vanskelig å komme ut av selv, håper du får god hjelp og støtte :)

Skrevet

PS: Mange blir også deprimerte etter flere måneders amming, eller etter ammeslutt. Skyldes hormonbalansen.

Skrevet

Den setningen hørtes fantastisk ut ! "helt frisk iløpet av kort tid"

Det verste er denne fjernheten i hodet egentlig. Føler ikke at jeg er med i verden på en måte.

Har bare lyst å ta hjernen ut og skylle den i iiiiiskaldt vann og sette den på plass igjen, hehe, synd d ikke går ;)

Er verre jo flere folk som er tilstede, blir redd for å si eller gjøre noe rart, føler at jeg ikke har kontroll på kroppen/hodet på en måte. Veldig rart og ubehagelig !

Skrevet

Det du beskriver der, høres ut som en kjemisk ubalanse av noe slag. Glemte å spørre om du går på p-piller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...