Gå til innhold

Pappas 6 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med pappas 6 uker når vi har flyttet fra hverandre under permisjonstiden? Han har vel fortsatt krav på sine 6 uker, eller faller disse bort siden vi ikke bor sammen lenger? Må sikkert høre med nav men lurte på om noen visste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan be om og få fars 6 uker om det blir slutt og du beholder hovedomsorgen

Skrevet

Her fekk barnefaren sine permisjonsuker sjølv om vi hadde flyttet ifrå kvarandre.

Skrevet

Ok. Jeg vil jo at pappa skal få sin del av permisjonen men trodde kanskje det blei noe krøll siden vi ikke bor sammen lenger. Må vel prate med nav om det likevel

Skrevet

om du vil at far skal ha permisjonen og dere bodde sammen når barnet ble født så har far rett på permisjon, men du kan søke om noe annet. så du trenger ikke si noe til nav om far skal ha sine uke. for de har han allerede fått invilget

Skrevet

ok tusen takk for svar

Skrevet

Riwer eller andre som har gjort det på denne måten: hvordan løste dere det rent praktisk med fars uker og dere ikke bodde sammen? Jeg mener barnet bor jo hos mor går jeg ut ifra i de fleste tilfeller, og hvordan får da far nyttet seg av sine seks uker? Takknemlig for svar!! =)

Skrevet

jeg vil tror at det mest praktiske er at far fungerer som en slags dagmamma i disse ukene. slik at barnet kommer til far om morningen og blir hentet på ettermiddagen når mor er ferdig på jobb.

men det kommer jo litt an på reise vei osv da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...