Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Hvordan tror dere det utarter seg? Jenta mi har fått litt overbitt pga smokkeno og tannlegen sier vi bør slutten innen et år i alle fall. Jenta mi eeeeeelsker smokkene sine. Hun har de som regel kun om natta, men utspekulert som hun er så henter hun dem av og til etter barnehagen og sier hun skal legge seg på sofaen. Erfaringer med smokkeslutt ved denne alderen?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 jepp, gutten min var sykt avhengig av smokka si. men jeg sa til han dagen før at i morgen skal du slutte med smokken. han nektet selvsagt, men kvelden kom å han spurte etter den å jeg sa at den har mamma kastet. han la seg til å sov.. det er vi foreldre som må holde oss hard, ikke gi etter!
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Min gutt er også 2,5 år og sykt avhengig av smokken. I barnehagen har han den ikke, men hjemme blir det hurlumhei hvis den ikke er tilgjengelig. Vi lar han ikke ha den hele tiden, helst bare til kvelden. I det siste har vi snakket litt om å sende den til julenissen, og det er han foreløpig md på. Min gutt må forberedes på dette steget, det nytter ikke å bare ta den. Men den dagen vi pakker inn smokken og sender den til julenissen, da er det over og ut! Han skal få pakke tilbake fra julenissen i posten.. =)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 vettu.. det er faktisk bare å ta den.. men vi foreldre er såå bekymret for hvordan det skal bli for di å miste kosen sin. barna tar det helt greit bare man er bestemt.. her slutta minsten med flaska da han var 15 mnd, sutret til å begynne med, men skjønte raskt at det ikke nyttet. slutta samtidig med smokken å. han overlevde.. slutt å si at det ikke nytter enda, det er bare tull!!
blond Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 En dag hun peker på noe hun ønsker seg veldig kan dere kjøpe denne og si at hun får den når hun har vært uten smokken tre dager. Det kan være alt som skal til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå