Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slenger meg med denne gruppen da jeg og min kjære prøver å få vår første baby:-) kjempekosli, men kjenner jeg er veldig utålmodig...hadde siste mensdag 24.mai....har veldig lite peiling på eggløsning å slikt....kan noen fortelle litt om hvordan man regner ut når man har eggløsning og hvordan man rekner ut syklus???(off...føler det ble en del dumme spm, men dette er veldig nytt for meg...:-p)

jeg har også sett at dere bruker en del forkortninger, hva står disse for????

Masse lykke til alle sammen:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen hit, og masse lykke til med prøvingen!:)

Syklusen regnes fra 1 mensdag til og med dagen før du får mensen igjen. Hvis du har gått på hormonprevansjon kan syklusen være litt ustabil i begynnelsen. Eggløsningen er vanligvis 10-18 dager før mensen. Du kan regne ut din fruktbare periode ved å gå inn på babyverden.no, det er en eggløsningskalkulator litt ned på siden.

IKM= ikke kommende mens (den dagen du forventer mensen, men håper at den ikke skal komme)

EL= Eggløsning

TR = Tante rød, altså mensen

SA = Spontanabort

PP = Prøveperiode

CB = Clearblue (EL-test eller graviditetstest)

QR = Quick response (EL-test eller graviditetstest)

Det er en sånn infoside her der alle forkortelser og masse info står. Skal se om jeg finner den, så skal jeg sytte den opp for deg:)

Masse lykke til med prøvingen, håper du blir raskt gravid!!

Skrevet

tuuusen takk for kjempeflott svar:-D da ble jeg mye klokere:-) jeg sitter inne på sidene her og leser og leser..kjempeinteressant og spennende at vi er mange i samme båt:-D TAKK :-D

Skrevet

Bare hyggelig!:-D Bare å spørre hvis du lurer på noe mer;) Håper du snart har en liten i magen!

Skrevet

JA!!! det håper jeg også....men jeg er realistisk...sluttet på pillen(cerazette) i slutten av april...har brukt pillene noen år, og har hørt at det kan ta en stund....prøver å ikke stresse, men det er vanskelig!!!!!! Du da? prøvd lenge? :-)

Skrevet

Prøvd i 1 og 1/2 år, så begynner å bli en stund. Vanlig at det tar opptil 1 år og bli gravid etter pilleslutt, men det er jo en del som klarer det allerede i første pp! Så det kan jo hende at du er heldig:) Veldig vanskelig å ikke stresse, spesielt rundt ikm;) Og i begynnelsen tenker man jo ekstra mye på det.

Skrevet

Hei du.. Jeg er i samme båt som deg.. Har ikke vært her inne så lenge jeg heller, så ble litt klokere av forklaringen på disse forkortelsene.. :) Jeg er i 3. pp Har IKM ca 20.juni og hadde el 6. juni (tror jeg da.. hvis alt er i rute.. men det pleier det å være :) Når har du IKM??

Skrevet

Off..ja, det er det jeg frykter..men det er vel bare å holde motet oppe!!! Du er ihvertfall tøff! vi får håpe at det klaffer for begge så snart som mulig!!! Plutseli er det i "orden"...:-D Stresser du mye i forhold til prøvingen å slik? jeg er redd jeg kommer til å stresse alt for mye, men kjenner det er veldig nyttig og lese det som står her inne...

Skrevet

Hei!!:-) tja, skal vi se.....hadde siste mensdag fredag 23.mai, men har ikke kommet så langt at jeg har full kontroll på syklusen min da jeg sluttet på pillen i april... Tror jeg har hadde el omtrent samtidig som med deg..var på legen og fikk tatt en test forrige uke(neg), men slik jeg har forstått det så kan man vel ikke finne ut om man er gravid så tidlig viss det var da jeg hadde el.....?!?! off..føler at jeg ikke har så mye peiling på dette..derfor er det veldig greit med disse sidene:-p

Vet du hvor lang en prøveperiode er? det er vel avhengig av syklus osv..jeg har ihvertfall tenkt at vi er i 1.pp?!?! kanskje jeg tar helt feil..hehe..

Skrevet

Tusen takk, bare å holde motet oppe ja!!:) Håper det klaffer for oss begge i løpet av sommeren! Jeg er litt opp og ned, noen mnd er jeg helt rolig, mens andre mnd stresser jeg helt sykt. Men det er jo mange som blir gravide selv om de stresser og tenker på det døgnet rundt, så tror ikke det har så mye å si. Tror man bare blir enda mer stressa av å ha dårlig samvittighet for at man er stressa, så jeg bare godtar at jeg er det innimellom;) Er nok greit å lese en del, da vet man jo hva som skal til for å få det til å klaffe best mulig. Men er nok greit å ikke prøve alle kjerringråd og sånt med én gang, bare prøve å kose seg med prøvingen og gjøre det til noe positivt:)

Skrevet

Ja, du har rett!! det er viktig å kose seg:-D Jeg har jo tross alt akkurat begynt prøvingen....Vi krysser fingrene for at ting skjer for begge:-D

Ha en fortsatt strålende dag med videre prøving:-D

Skrevet

Tusen takk, du også!!:-D

Skrevet

En prøveperiode varer vel til du får mens igjen..Er jo første dag i siste mens du skal regne ut fra, og dermed begynner du også da på en ny prøveperiode :) Les litt rundt på sidene her, så får du svar på mange spørsmål. Lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...