Gå til innhold

Bærere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! sniker meg inn her bittelitt, siden dere er nok de som husker best hva man bør kjøpe som bæretøy til baby;)

Vurderer ringslynge (maya wrap) eller elastisk sjal (moby wrap). Evt andre forslag til hva man bør kjøpe som bæretøy til baby fra 0-6 mnd? pris har litt å si også..

Har en ergo bæresele som jeg har tenkt å bruke etter hvert.

Noen med erfaringer? Fordeler og ulemper? Bærte elstemann i en lånt babybjørn (gammel type), og syntes han vokste ut av den/ble for tungt å bære da han var tre/fire mnd. Han var en stor baby da kanskje, men det blir sikkert nestemann også regner jeg med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ringslynga fikk jeg aldri hett dreisen på.. babybjørn har jeg aldri helt vært komfortabel med

Nå har jeg en sjal tai (nesten som mei tai, bare bredere skulderbånd) ELSKER DEN.. Aldri bært så komfortanelt før..

Elastisk bæresjal har jeg hørt er best å bruke frem til ungene er ca 7 kg.. da begynner de visst å sige litt

Ergo har jeg også lest mye br aom, men aldri prøvd..

Skrevet

Merkelig, da jeg bedynte å udersøke omkring dette, var jeg sikker på at jeg skulle ha en ringslynge, men ser stadig at mange ikke får dreisen på den. jeg trodde at den var mye lettere å bruke enn et elastisk sjal.- syns det ser enklere ut på bildene. Men de som har erfaring, ser ut til at de har best erfaring med sjal.

vet du en side jeg kan se på sjal tai? og er den bra å bruke fra nyfødt?

Skrevet

glemte det viktigste.. Den er fin åbruke fra nyfødt også.. setter bena i froskestilling..

Ulempen med dette bæretøyet er at barnet ikke kan ligge i det som det kan gjøre i sjal eller slynger..

Minsten min nektet å ligge i slyngen allerede fra 8 uker

Skrevet

Takk for linken!

Ser bra ut den ja! Mulig jeg går for en sånn etter hvert, ser det er ei på finn som selger sine hjemmelagde billig- og jeg syns ihvertfall de var fine! Men har bestemt meg for å gå for et elastisk sjal, så får vi se hvordan det går først;)

Skrevet

Billig og bra elastisk sjal får du på www.sleepywrap.com. ca 250kr inkl porto! Jeg har to selv og er superfornøyd.

Skrevet

Har både Moby Wrap elastisk sjal, slynge og Mei Tai...

For nyfødte er elastisk bæresjal helt genialt. Babyen blir på en måte "limt" helt inntil kroppen, de fleste nyfødte liker dette veldig godt.

Ulempen med bæresjal er at det tar litt tid å få det på seg. Og det blir fort litt ustabilt når babyen blir litt større, vevd sjal er bedre da.

Har en lommeslynge som jeg ikke har brukt så veldig mye. Fordelen med denne er at det går veldig kjapt å få babyen inn og ut.

Ulempen er at den ikke er så god å bære lenge i. Lett å få vondt i skulder/ rygg når all vekten belaster en skulder.

Mei Tai er det bæretøyet jeg liker desidert best. Har brukt den helt fra nyfødt, da med beina til babyen i froskestilling inni.

Nå er babyen min 3 mnd. og jeg bruker Mei Taien hver eneste dag, Er god å ha på, ergonomisk riktig, stødig og rask å knyte på seg.

Anbefaler Mei Tai på det varmeste ;)

Skrevet

Hei! Prøvde elastisk sjal, men fikk det ikke helt til uten hjelp. Jeg har ellers brukt babybjorn og Mei tai og elsker mei tai`en min. Har litt ryggproblemer og da er bb helt ubrukelig for meg, men mei taien går bra:) Kjøpte min på babyhawk.com tror jeg betalte 460kr el no der...hvis ikke jeg husker helt feil..under 500 hvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...