Gå til innhold

Parasoll vs. telt.


~MaRiMoR

Anbefalte innlegg

Nå som sommeren er godt igang, har vi testa ut noen permisjonsdager på stranda. Fant fort ut at jeg måtte gå til anskaffelse av noe som kunne gi skygge til lillejenta. Jeg fant en parasoll på Plantasjen til en rimelig penge. En sånn sak til å stikke rett ned i sanda/jorden. Den er liten og hendig.

 

Etter å ha testet denne ut noen dager, fant jeg ut at dette ikke var så stor suksess alikevel. Når det blåser ser jeg nesten ut som Mary Popins, der jeg klamrer meg fast til parasollen for at den ikke skal fly avgårde. Det er litt stress, kan man si, for når lillejenta krever sitt og to armer må ta seg av henne, blåser gjerne denne røde parasollen avgårde. Jeg har prøvd å feste den litt bedre, men det går sjelden bra når det er nok vind.

Jeg er ikke interessert i å kjøpe sånn parasoll bakkefeste. Det ser jeg får meg blir bare tungvindt å drasse på i tillegg til alt annet pikk pakk en må ha med på stranda.

 

Men den fungerer utmerket når det ikke er mye vind, det skal være sagt!

 

Et annet "drawback" med parasoll, er at lillejenta som nå har begynt å åle seg veldig rundt, ikke synes det er nok plass å boltre seg på der det er skygge. Så da holder jeg ofte på og flytter på henne så hun skal holde seg under skyggen.

 

Så da har jeg tenkt mye på telt. Kan det fungere bedre? I såfall er jeg ute etter et telt som er;

-Billig

-Gir god lufting

-Lett å legge sammen/sette opp

-Lett og lite å ta med seg/lagre

 

Jeg vet jo ikke ennå om lillejenta vil trives inni et telt. Hun begynner jo å bli så opptatt av å få med seg alt rundt seg. Jeg er derfor usikker på om telt vil bli et bomkjøp.

 

Hvilke erfaringer har dere? Hva velger dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har en grei reiseseng, nomad, som er et lite telt, den kan lukkes helt, så den gir et bra vern mot insekter, og den har uv filter og det følger med teltplugger, så man kan bruke den ute i blesten!

 

veier to kg, og lett å få opp når man har gjort det en gang før!

kjøpte min på babybutikken i grønlandstorg, og med madrass kosta den 1100, men vell verdt det, synes jeg da!

 

 

http://www.lilletrille.no/shop.asp?p=5405989&x=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk til anskaffelse av ei lita seng/reise seng som man kan ha med seg på stranda. Den veier ingenting, og er veldig enkel å slå opp og ned. Den er har uv-filter, og myggnett og kalessje slik at sol og innsekter holdes borte. Over senga er det festet forskjelliger rangler, med speil etc. Den kostet i underkant av 300 kr på Brio-leker. Den er litt liten, men dog ganske praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...