Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Jenta mi er 2,5, og har aldrig smakt tyggis.........er jeg sær....
2005&2010 Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Nei, det syns jeg ikke=) Jenta vår på 2,5 år får, men alle er ikke like=)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 jenta mi på 2,5 år har også fått smake en pitteliten bit (fordi storesøsteren får), men jeg har hjertet i halsen for å si det slik...hehe. Hun skjønner at hun ikke skal svelge ned
Minnie Mom Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Gutten vår er 2 år og 9 mnd og har fått smake et par ganger når han ser at jeg har tatt. Men han får bare en liten bit, ca 1/3 av en vanlig ekstra. Han svelger den nok, men den sklir jo ned, ikke noe værre det enn vanlig mat. Synes ikke du er sær, han har kun fått ved et par anledninger for å slippe hyl og skrik... )
Gulljentene Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 vel, da er jeg sær også...jenta mi er 23 mnd og får IKKE tyggis. Hvorfor skulle hun få det da? Men hun har ikke søsken som hun vil herme etter og jeg og pappan spiser utrolig sjelden tyggis (godteriet eksisterer stort sett bare fredag og lørdagskveld etter at hun har lagt seg ...). Min jente har ikke smakt brus heller hun, av samme årsak.
Min lille familie og meg Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Syns ikke du er sær. Gutten vår på 2,8 år har heller aldri smakt. Har aldri sett noen god grunn til å tilby han verken tyggis, brus, sjokolade eller noe annet godteri. Tyggis tror jeg ikke han vet hva er. Brus er noe bare pappa drikker - guttungen har aldri bedt om å få smake. Sjokolade og godteri har han sett i selskap hos andre, lurt på hva det er, men godtatt med en gang at det ikke er hans, for han har hatt andre alternativer som han er veldig glad i, bl.a. bær. Handler ikke om å nekte han noe, lar bare være å tilby. Når det er sagt, så vil jeg presisere at vi ikke er imot sukker. Vi velger sukkerholdige produkter fremfor de med kunstige søtstoffer. Men vi velger å gi han vanlig mat som inneholder sukker, fremfor søtsaker. Vil så gjerne at han skal lære at han ikke må ha søtsaker for å kose seg eller feire noe. At man kan både kose seg eller feire noe med å gjøre noe hyggelig sammen, både uten å måtte spise, eller ved å evnt. spise noe som ikke er søtsaker, men som oppleves som ekstra godt likevel.
Prinsemammaen Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Nei, det er du ikke!! Gutten min er 2 år og 3 måneder og har heller ikke smakt tyggis. Ikke har han eldre søsken heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå