Gå til innhold

HJELP! Pappa har tydeligvis tenkt å selge

Anbefalte innlegg

Skrevet

barndomshjemmet mitt uten å informere meg om det!! Han har fortalt det til min tante og farmor, men ikke til meg.

Har jeg noen rettigheter oppi dette? Kan han bare selge uten å si noe til meg? Mener det skal være regler mot dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, nekter å tro det er regler for sånt,

med mindre moren din er død og du har arvet henne...

Skrevet

Hvorfor skulle han ikke ha lov til og selge?? Med mindre han har skrevet huset over på deg kan han gjøre akkurat som han vil med det.. Tilogmed gi det bort....

Skrevet

Om moren din er død og han sitter i uskiftet bo kan han ikke selge før han har siftet med deg og dine søsken.

Ellers kan han selge sine eiendeler som han vil.

Skrevet

Nei, mamma lever i beste velgående, men de er skilt. Hun sa noe om at jeg og min bror har rett på noe arvegreier hvis han selger huset, men jeg aaaaaaaner ingenting om sånt.

Men da er det altså ikke noe i det, da?

Skrevet

nei så lenge faren din eier huset og lever i beste velgående så råder han selv over sine midler.

Skrevet

hans hus, han kan gjøre som han vil med det. Om han vil gi bort alle pengene etter det er solgt, kan han gjøre det også...

Skrevet

Hadde moren din vært død, hadde han ikke hatt lov til å selge huset uten at du og broren din gikk med på det. Men, nå lever moren din, og da har du nok ingenting du skulle sagt.

Skrevet

Ok. Egentlig en stor lettelse, for jeg hater sånt med penger. Mamma sier jeg må passe på at jeg får det jeg har krav på, men jeg føler liksom ikke jeg har krav på annet enn det jeg jobber for selv.

Er MYE pengegriskhet i min familie, og jeg har både tanter og onkler i vrangstrupen...

Skrevet

Nei du har ikke krav på no vel.. mamma solgte mitt barndomshjem for en stund siden, og jeg hadde ikke så mye å si der.. men det var veldig rart å ikke kunne reise dit mer..:)

Skrevet

Hør med moren din!!

Det kan være at de inngjekk en form for avtale når de gjekk fra hverandre......

En familie i nær slekt med mannen min har gjort nettopp det!

Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan avtalen er juridisk (eller hva det heter) jeg har bare hørt om grovtrekkene i den.

Foreldrene skilte seg da barna var små. Far i familien valgte å ikke ta ut sin andel penger i form av hus og innbo osv. Det ble heller sagt at det som var hans skulle guttene få når de ble gamle nok til å stifte eget bo. I form av penger.

Nå er guttene så gamle at de har fått egen familie, og det har vært mye styr rundt den avtalen.

Så det kan være at foreldrene dine har inngått en lignende avtale.

Skrevet

Jeg vet ihvertfall at jeg skal skynde meg bort dit og hente alle lekene mine fra loftet før han og den nye damen kaster alt.

Tror ikke det blir så ille at han selger huset, for etter at han fikk seg ny dame, har hun forandret alt i huset! Kjenner det liksom ikke igjen fra slik som det var før hun kom inn i bildet. Nesten like greit at de selger det..

Tusen takk for svar!!

Skrevet

Man har vel lov til å selge sin egen bolig selv om man sitter i uskiftet bo?

Kan ikke huske at vi barna måtte godkjenne dette eller at min mamma måtte til skifteretten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...