Honningen Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Jordmor skrev dette på helsekortet mitt. Skjønner at MM er mormunn og lukket er forsåvidt greit, men desentrert er jeg litt usikker på hva betyr? Prøvde å google det men fant ikke ut noe spes... Noen som vet??
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Det betyr at mormunn fortsatt peker bakover, når den skal åpne seg blir den sentrert, dvs plasserer seg i midten av skjeden istedetfor å peke bakover. At den sentrerer seg er tegn på at den modnes og gjør seg klar til å åpnes. Litt "knotete" forklart, men håper du skjønte hva jeg mente:) Har du prøvd modningsakupunktur? Vi har jo samme termin, jeg har gått i 4 uker nå, og min er heldigvis moden og 1 cm åpen, tror det skyldes akupukturen:)
Honningen Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2008 Det er ingen her som driver med modningsakupunktur, så jeg har ingen mulighet til det dessverre. Jordmor spurte de på sykehuset da de tilbyr akupunktur som smertelindring ved fødsel, men ingen som hadde noe kunnskap om det.... SYND!
Honningen Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2008 TUSEN hjertelig takk for svar by the way!!!
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Bare hyggelig, fikk det forklart av jm forrige uke;) Synd du ikke kan benytte deg av akupunktur, men du skal se det går fint allikevel:) Lykke til hvis det setter i gang snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå