Gå til innhold

Barnesykdommer, bør man ta avstand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om `det kan være farlig for gravide å omgås/passe barn med vannkopper/ røde hunder?.. Sikkert dumt spørsmål.. men mener at jeg har hørt noe om dette tidligere. Setter veldig pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannkopper er vel ikke farlig såvidt jeg vet, men røde hunder skal du passe deg vel for dersom du ikke er immun (de tester deg for antistoff på 1. kontroll, og de fleste er vel vaksinert mot røde hunder og bør være immune)

Skrevet

Tror du skal holde deg unna vannkopper også.

Skrevet

Takk for kjapt svar.. ; ) bør vel kanskje holde meg litt unna da mens det pågår.

Skrevet

Gravide kvinner skal passe seg for vannkopper - om de ikke har hatt dem selv. Har du hatt vannkopper - er det ikke farlig. Er du usikker på om du har hatt vannkopper, kan du ta en prøve hos legen din.

Har selv en 2 åring som skal i barnehagen for første gang i morgen etter 1,5 uker med vannkopper - jeg er 5 dager over termin.

Skrevet

Takk for svar. Har undersøkt med legen i dag, og er som du skriver at hvis man er i tvil om man har hatt vannkopper kan dette kontrolleres med en blodprøve hos legen.

Lykke til med fødsel; )

Skrevet

Jeg har termin i juli, og for en liten måned siden så fikk min 3-åring vannkopper. Jeg har aldri hatt vannkopper. Denne barnesykdommen er kun "farlig" for en gravid kvinne de 3 første månedene og når man føder. Så er du over de 3 mnd, og ikke skal føde i dag/morra, så nei er det ikke farlig å være sammen med barn som har vannkopper i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...