togutter-08og10 Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Jeg kan hverken sitte litt bakover eller ligge på ryggen for tiden. Når jeg sover så ligger jeg på siden. I sofaen må jeg sitte litt fremoverbøyd ellers r det skikkelig ubehagelig. Vet ikke helt hva som skjer, men føler jeg får lite surstoff om jeg lener meg bakover. Andre som har det slik?
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Det er vel livmora di som presser på en eller annen stor blodåre, visstnok vanlig hos gravide mot slutten... Sliter med liggestillinger selv og, jeg blir ikke veldig dårlig av å ligge på ryggen, men det er ubehagelig fordi jeg kjenner hvor tung magen er når den blir liggende "oppå" meg på den måten... dessuten presser den mer på magen når jeg ligger på rygg, så jeg blir kvalm av det. Så her er det kun å ligge på siden som gjelder, og da er problemet at jeg blir liggende i samme stilling alt for lenge når jeg først sovner, sånn at hoftene og beina stivner og dovner bort Men men, nå er det ikke lenge før jeg kan sove på magen igjen
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Er plaget med det samme som dere. Vanvittig vanskelig å finne en god stillig å sove på. Og nå har jeg begynt å fa kjempe vondt i lårene siden jeg ligger på siden, Men det beste for meg er å ligge på siden med masse puter rundt meg og en mellom beina. Helst hele dynen mellom beina:) Det med at det er ekkelt å sove på ryggen er fordi livmoren/babyen presser mot puslåren. Det var noe sånt JM sa til meg:)
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Her hviler vi på siden. Har aldri klart å sove på ryggen, så det å sove på magen skal bli en drøm igjen )
Figa *Fødeklar* Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Halveis på mage jeg og. Liksom midt mellom å ligge på siden og magen. Ligger på magen, men med en fot opp og litt til siden sånn at den lille ikke skal få enda mindre plass.
Zorar Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har ikke ligget på ryggen eller magen på gud vet hvor lenge. Magen sier seg selv, men etter 4 måneder klarte jeg ikke å sove på ryggen heller. Venstre side er den siden jeg sover best på, men varierer jo litt med høyere side også. Gleder meg veldig til å sove på både rygg og mage igjen. Er 37+5 nå, så håper det ikke er så lenge igjen:-)
2 fine små Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Jeg legger meg alltid paa en eller annen side, synes begge er greie, men maa variere litt, og saa vaakner jeg alltid paa ryggen, samme hvordan jeg legger meg! Spurte legen, og han sa at dersom det ikke var bra for deg, ville du vaaknet av det. Saa saann har jeg det.... =o)
01-08-2008 Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Jeg sover ikke godt i noen stilling jeg :s Våken mange ganger i løpet av natta pga dette.. Ligger jeg på ryggen blir jeg svimmel og støl i rompa.. Ligger jeg på en av sidene så kjennes det ut som innvollene mine skal ut i en rekord fart loool
gullegget Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 Jeg ligger halvveis på magen eller på siden. Den siste uka har jeg begynt å våkne på ryggen. Begynte tidlig med at jeg ikke fikk puste hvis jeg lå på rygg, men er ikke uvel når jeg våkner på ryggen nå.
anette&tutta mari :) Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 prøver å sove på venstre side.. men våkner alltid på ryggen. får så lett kynnere av å ligge på ryggen jeg. dessuten syns jeg det er ubehagelig å ligge på sidene, føler at babyen får så liten plass og hun sparker alltid så sinnsykt når jeg ligger på siden . . bare litt over 7 uker igjen nå.. puh:D
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 Sover på siden, mest på venstre tror jeg ( sovner ihvertfall på den siden..) Gleder meg noe helt sykt til og kunne sove på magen og ryggen igjen, kanskje det er en mulighet for og sove en hel natt da....
togutter-08og10 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 10. juni 2008 Høres ut som det er normalt å slite litt med å finne gode liggestillinger om natten for flere her ja. Og at det er siden som gjelder. Jeg finner ikke noen gode sittestillinger i sofaen heller, andre som har det slik? Må liksom sitte litt forover, kan ikke sitte med bena strake i sofaen og ryggen støttet opp med puter, da blir jeg litt uvel.
Ella78 m/ A&M Skrevet 10. juni 2008 #14 Skrevet 10. juni 2008 Jeg sover med en pute i ryggen, slik at jeg ikke havner på ryggen i løpet av natten, og dyna delvis under magen og mellom bena. Det er et svare leven hver gang jeg må snu meg, men men... Blir fryktelig stiv i hofta på høyre side, selv om jeg sover på venstre side, men det hører vel med. Fremdeles klarer jeg jo å sove hele natten, kun avbrutt av en eller to doturer. Luksus, etter hva jeg forstår... Grunnen til at man ikke skal sove på ryggen (etter uke 20 har jeg hørt) er at babyen/livmora presser mot hovedpulsåren, og det kan hindre blodtilførselen til fosteret, og dessuten KAN det føre til at du besvimmer/blir svimmel... Har bare selv merket at det er veldig ubehagelig å ligge på ryggen nå, så jeg bruker en pute i ryggen som støtte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå