Mamacita og Sebastian:) Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Er vanvittig plaget med at spesielt høyre bein dovner bort flere ganger for dagen. Spesielt hvis jeg har holdt meg i ro eller sittet og reiser meg opp og begynner å gå. Vanvittig ekkel følelse som varer i ca 1 min. Er dette vanlig??
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har våknet flere ganger om natten i de 2 siste ukene, pga bena har sovnet. Så dette lurer jeg på også. Er skikkelig plagsomt, og jeg blir jo så trøtt og uopplagt på jobb pga lite søvn. Er 29 uker på vei.
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2008 Jeg føler mer at det på en måte ikke får nok blodtilførsel...drittekkelt! Håper noen har peiling på det her?
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Dytter litt på denne jeg, for jeg har også opplevd dette de siste dagene, og har egentlig ingen god forklaring på hvorfor de dovner bort...
anette&tutta mari :) Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 sånn har jeg det og., hender, føtter.. u name it
cille35 Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har det også slik, men værst i hendene. Ifølge jordmor er det vann i kroppen som klemmer på nerver. Det er ikke farlig, men ubehagelig.
Vertigo Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har i alle tre svangerskapene hatt mer og mindre av at lårmusklene særlig i høyre fot har dovnet bort, særlig om jeg står rett opp eller ned,går "smått" (går i butikk f.eks) eller ligger på ryggen.
Gjest mooby21.juli:) Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 jeg dovner bort i hendene, spesielt på natta. Ekkelt. Må riste i de før jeg prøver å sovne igjen. Jeg er stiv og har vondt i fingrene også, noe jeg aldri har vært før. Og vondt under føttene når jeg går på do på natta. Men etterhvert som jeg har gått litt så blir det bra igjen... Har det noe med vann i kroppen å gjøre at jeg er stiv/vondt i fingrene? Ser ikke ut til at jeg har hovnet opp heller...
Tott76 Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Har lest litt om dette og det er visst helt vanlig. Noen får isjiaslignende smerter nedover benet. Selv har jeg av og til litt ømhet i høyre rumpeball og nedover låret på baksiden. Høyre legg må tøyes mer enn venstre!! Har i tillegg lest en del om nummenhet i fingrene, dette er visst også vanlig og heter kanaltunnelsyndrom, er vanlig fra 6 mnd. Dette går bort etter fødselen. Om det er plagsomt finnes det kiropraktorer som er spesialisert på nettopp disse plagene. I andre tilfeller har jeg lest at kiropraktor ikke skal manipulere noe særlig nederst i korsryggen. Selv skal jeg bestille time hos kiropraktor pga nummenhet i fingrene (mest på høyre hånd, pekefinger og langefinger), fordi det er litt plagsomt. Heldigvis er jeg ikke bekymret - siden det visstnok er vanlig og går bort av seg selv som sagt :-) Lykke til!
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. juni 2008 Godt å høre at jeg ikke er den eneste! Ikke det at jeg ønsker disse plagene på andre, men litt godt å vite at det ikke er bare meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå