Gå til innhold

Til alle "eksperter" av mer eller mindre grad he he

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei på 8 mnd som pleier å hyle masse når hun legger seg. Det går absolutt best om hun får pupp i senga før natten. Det er jeg lei av forlengst.. Men da sover hun gjerne en time for så å hyle i to timer.. og jeg er der stortsett hele veien..

I tillegg skal hun ha pupp flere ganger hver natt, ofte hver 2 1/2 time. Det er noe alle mine prinsipp går i mot!!!

Hun ligger i egen seng på rommet vårt. Blir løfta over i sin seng når amming er fullført, men hun hyler kanskje etter 3o min fordi min seng var bedre...

Har lest litt her inne i kveld, og da står det at vann på flaske skal gjøre susen. Jaha, tenkte jeg i det hun satte rekorden i å våkne kl 2130.. jeg gav henne flaskevann, noe hun fant seg i etter noen minutter.. så hylte hun og hylte og hylte.. Smokken som hun er glad i når hun skal sove, ville hun ikke ha. Jeg satte meg i en kontorstol der oppe ved senga hennes og tok fram puppen. Hun drakk i 10 minutt og var veldig fornøyd etterpå..

Finn 5 feil! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heh...hørtes slitsomt ut. jeg er absolutt ingen ekspert. Min er bare 10 uker gammel, her holder det fortsatt med spiøøedåse. Men tror jeg ville prøvd å lagt henne på eget rom... mange babyer sover jo bedre da.. men aner som sagt ikke, kansje verdt forsøket:) Lykke til uansett

Skrevet

5 feil...?

Vet ikke helt hva du vil fram til, men det er ganske likt hvordan min jente er. Hun er også 8 mnd og sover ikke natten igjennom uten pupp ennå. Hun er ofte vanskelig å legge og det blir en del flying opp og ned trappa med byssing og pupp og baluba før hun sovner. Hun sover da som regel et par-tre timer før hun våkner og vil ha pupp igjen. Ser ikke noe galt i det egentlig, hun er en baby og hun er glad i pupp og mamma. Hun har hele livet vært av typen småspist og dermed raskt sulten igjen. Jeg ammer og sover videre på natta og synes det går helt greit egentlig. Regner med at det går seg til på veien så jeg stresser ikke noe med det.

Skrevet

Prøv å legge henne på siden? Det funker som bare det her! Jeg har bygd opp rundt da( teppe rullet som pølse under lakenet, oppe ved hodet og overkropp), slik at hu ikke havner på magen. Dette gjør senga lunere også.

Hu snur seg om til ryggen i søvne igjen.

Og om hun våkner legger jeg henne over på siden, og stryker henne på ryggen, så sovner hu med en gang :-)

Skrevet

Hva med å amme i en stol isteden for i senga di? Tipper hun synes at senga hennes er bedre enn stolen.

Kanskje hun ikke er sulten, men bare vil kose. Gi henne smokk og stryk henne over pannen.

Det sies at barna får forbigående separasjonsangst ved 7-8 mnd-alder. (derfor anbefales det å flytte over til eget rom i god tid før eller etterpå) Kanskje hun er inne i den perioden nå....?

Skrevet

Har ei på 2 1/2 også, hun sov kjempefint fra hun var 4 mnd. Sov fra 19-05, så fikk hun mm og sov videre noen timer.. De skal jo kunne vennes av med pupp nattestid når de er 6 mnd. Mi er storspist og spiser fort. 5-10 minutter på ett bryst så sovner hun.

Er du Planlegger-mamma oppe å gir mat hver 3.time du også kanskje?

Syns det er slitsomt jeg. Storesøster kan hyle til fra 1 til 6 ganger hver natt - mareritt men nok til at jeg går inn å sjekker, selv om hun sover i 80 % av tilfellene.

Og med mann med turnus i nordsjøen så GJESP..

Godt vi endelig skal ha barseltreff imorgen på helsestasjonen... Håper å få ett spark bak til å sette i gang noen virksomme tiltak :-)

Skrevet

Bette-77. I kveld satt jeg og amma i en kontorstol når hun fikk kl 22. Forløpig har det gått bra. Smokken den slenger hun vegg i mellom eller spytter ut, bare vræler... men stryka over pannen det liker hun så det prøver jeg meg med men så snart jeg slutter er hun våken... Har tenkt på den seperasjonsangsten, det kan være den. Hun er redd fremmede.

Jeg hører litt på hylinga om jeg skal sitte der eller om jeg skal gå ut. Hun sovnet relativt raskt igjen i kveld, men etter pupp... de andre kveldene har hun hylt i timesvis, men da har vi prøvd uten å tilby puppen... det ender alltid med at hun får ligge i senga vår, spesielt når han er ute på jobb for da må jeg jo gjøre alt sjøl og da er det greit å være våken...

Skrevet

Nei, er ikke oppe og ammer hver 3.time lenger. Hun får pupp før hun legger seg 19.30, og kl 23.00-23.30 og så sover hun vanligvis til cirka 04.30-05.00 tida. I morgentimene får hun pupp til og fra så mye hun vil for da får vi alle sove ganske lenge. Hun pleier å kunne ligge å amme-sove-amme til 07-08 og det synes jeg er deilig!

Det som noen ganger er problemet er at hun er for oppspilt og urolig eller for trøtt til å ta puppen ordentlig før hun skal legge seg og da hender det at hun våkner igjen etter en time eller så og vil ha.

Jeg kunne aldri klart å la henne ligge å hyle i timesvis, synes det gjør vondt. Når det er sånn at hun blir fornøyd og sovner igjen etter å ha fått litt pupp så synes jeg det er det beste for oss alle sammen.

Jeg vet de sier på HS at når de er 6 mnd gamle så trenger de ikke pupp om natta lenger...men er ikke helt overbevist om at alle er helt like der jeg altså. Det kommer jo også an på hva og hvor mye annen mat de spiser i løpet av dagen, ikke sant? Min spiser nokså små måltider foreløpig, så hun blir vel sulten da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...