♥♥Tutta♥♥ Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Når uterus svarer til en uke, er det uken på fosteret eller uken til moren?? vi ligger jo 2 uker forran bebisen.. ?? lure lure Min svarer til uke 8..
en av hver Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Det der er noe legene anslår ved gu, så jeg tror aldri noen sier svarer til en uke. Det er jo ingenting. Men svarer til 8 uker så mener de nok mors åtte uker. Men det er jo kjempevanskelig å kjenne forskjell på 8 og 9 og 10 uker, så tror de vet hvor langt du er, og så kjenner de om det stemmer sånn ca.
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2008 Det står på helsekortet at Uterus svarer til 8 uker.. Så da er det mine 8 uker og ikke fosterets??
Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 uterus betyr livmor.. les det på engelsk
en av hver Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Mener å huske at helsevesenet/legene skal holde seg til fosterets alder i embryonalperioden, det er vel t.o.m din uke 10, eller fosterets uke 8. Etter det kalles det foster, og da bruker helsevesenet samme ukeangivelse som oss vanlig dødelige. Dette fordi man i den første perioden eventuelt er interresert i utvikling av organer, og litteraturen oppgir hva som skjer når i forhold til befruktningsdato. ( I USA er man bare gravid i 38 uker, altså de teller fosterets alder hele veien). Tror likevel de fleste allmennpraktikere regner ut termindato med snurra eller lignenede (Naegels regel, et svangerskap et 40 uker og to dager), og bruker denne beregningen, altså mors uker, hele veien. Første kontroll er jo sjelden før uke 7-8 uansett. Men som sagt over, om legen skriver tilsvarer åtte uker, så er det ikke så nøye om det er fosterets eller din uke egentlig, legen kjenner sikkert ikke forkjell, bare hvis det er stor forskjell på størrelsen og de ukene du oppgir. 1-2 uker fra eller til merkes nok ikke.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 aha hihi er VELDIG dårlig i engelsk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå