Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann..

Jeg har premature tvillinger på 11 uker ( -1 uke korrigert) som har fått MM på sonde og nå på flaske. Dvs jeg har fullpumpet meg i 11 uker snart.

De tar pupp, men da må jeg bruke bryst skjold og ting tar som kjent tid :) Med to små blir det ganske hektisk å få tid til noe som helst egentlig, særlig pumping ved siden av flaske mating/sterilisering etc ..Og retningslinjene fra sykehuset er klare med henhold til hvor mye mat og hvor ofte. Blir utrolig sliten av dette..Har hatt to bryst betennelser også...

I alle fall, jeg vurderer sterkt å begynne med MME.

Blande MM og MME i begynnelsen... og lurer på om jeg da må ta malt i flaska? Evt hvor mye?

Noen som evt har andre råd eller erfaringer vedrørende ammestopp og flaskemating?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi får både MM og MME. Etter råd fra helsesøster har vi i litt under ei halv t-skje malt i to flasker daglig. (morgen og ettermiddag) Fungerer veldig bra for oss! :-)

Bare husk at hvis du gir mye flaske kan du miste melka veldig fort, så hvis du vil beholde den må du la dem suge endel hver dag. Lykke til. :)

Skrevet

Hvor mye er det i deres flaske da?

Mine to små har ikke kommet "lengre" opp enn ca 50 ml...

Har fryst ned noe MM og er vel egentlig klar for å stoppe helt med amming/pumpe.. Synes det er trist at jeg ikke vil få sjansen til å full amme, men det vil bare ta for mye ut av meg. Har gått en del runder med meg selv om dette, men finner egentlig ikke en annen utvei.

Barna fortjener en mor som er opplagt og blid, ikke en som stresser rundt, mater og legger de ned igjen :( for man må vaske/pumpe,spise.etc...

Blir vel litt bedre når de drøyer spisetiden litt mer enn hver tredje time...

Skrevet

Hei!

Jeg har tvillinger som nå er to mnd. Planen min var å fullamme dem fra starten. Jeg ville jo gi dem det beste de kunne få. Men pga hard fødsel og infeksjoner i ukene etterpå, begynte vi med mme i tillegg til at jeg dobbelammet. Men jeg ser nå at det blir mer og mer mme på flaske, og mindre morsmelk. Jeg har også brystbetennelse. og har ganske lite melk for tiden. Det blir nok til at jeg slutter med ammingen snart. Jeg ser jo at de vokser og trivest med mme også! Det krever mye tid og krefter å dobbeltamme i tillegg til å gi begge flaske til hvert måltid. Sårlig når gutten min skriker en del.

Det er en vanskelig avgjørelse, men ting skal jo fungere i hverdagen også. Jeg håper og tror at tvillingene vil bli sunne og friske selv om de kun får mme.

Skrevet

Sant, så sant...man vil så gjerne gjøre det rette og det beste, men en bør nok vurdere hva som faktiskt lar seg gjøre...

Det blir da mennesker av MME flaske barn også :)

Skrevet

Det BLIR mennesker av flaskebarn også... vær snill å ikke tvil på det... De blir faktisk helt like mennesker som de som får morsmelk:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...