Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har ett skikkelig dilemma når det gjelder datteren min og bf. HUn er nå 2 år, og siden hun ble født har bf mast om att jeg skal komme til Spania, så han får sett henne. Jeg har sendt mange bilder, og sagt att jeg kan møte han om han kommer til Norge, men da må han betale reisen selv, og bo på hotell. Saken er att vi allerede hadde slått opp når jeg fant ut att jeg var gravid, for jeg fant ut att han har ljuget om hele identiteten sin, bl.a. ganske kraftig på alderen sin, og religion og nasjonalitet. Viste seg att han er muslim, og jeg er derfor livredd for att noe skal skje datteren min om jeg reiser ned så han kan få treffe henne. Han er jo mye sterkere fysisk en meg, og VILL han ta henne fra meg, så klarer han det.. Det verste er att der nede har jeg ingenting jeg skulle sagt En annen ting er att dette kan være utrolig forrivirrende for datteren min siden hun ikke skjønner språket, og egentlig ikke kjenner han i det hele tatt. hva synes dere? takknemlig for alle svar!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 jeg har ingen erfaring med dette,men vet at hadde det vært meg hadde jeg aldri tatt sjansen.Hadde vært livredd for at han skulle tatt datteren min hadde jeg fått barn med en utlending:(
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 det som er vesentlig er hva som er sansynlig og hva som er reddsel. det er vanskelig og skilde ofte. og helt umurlig for oss og si ut i fra et sånt innlegg, baster på veldig mye følelser. er det ikke murlig at du får med deg faren din, en kamerat eller lignenede nedover? og møter han på en ofentlig plass. det hadde jo vært gunstig at de fikk møtes etter vært. kanskje ikke så viktig i år, men det er viktig at dere på sikt kan ha møtt værandre noen ganger slik at du ikke er så redd og barnet kan få kontakt med faren sin. det må da finnes en måte og løse dette på som gjør det tryggere for deg?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 La han reise til Norge istedet for at du skal dra nedover med barn og utstyr, og være livredd for hvordan det skal gå. Går alt bra kan du heller vurdere dra nedover på et annet tidspunkt å besøke han. -Anonymine
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 la han komme.. jeg hadde aldri reist!! selv om jeg er av den mening at barna skal ha kontakt med begge foreldrene. i din sak hadde jeg aldri turt!!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 nei.. la han reise til norge selv, visst han er så intressert i å treffe datteren sin.. Har hørt masse skrekk-type- historier om foreldre som "kiddnapper" barna sine og aldri får se dem igjen.. det har jo vært et tilfelle her i norge også det.. Så for din sikkerhet og barnet ditt sitt.. IKKE REIS NED! du vett aldri hva som venter deg der nede.. .
trillemamma Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Han har jo allerede vist at han ikke er til å stole på. Jeg hadde ikke reist, og langt mindre latt han være alene med jenten.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Det er jo en vanskelig sak. Men jeg syns vel egentlig ikke det at han er utlending har så mye med saken å gjøre. Det fins jo like mange alrighte utlendinger som alrighte nordmenn... MEN det at han har løyet en del er jo en ting som jo helt klart setter han i et dårlig lys. Men det med alder, er ikke sikkert er så farlig. I mange land er alder uvesentlig, og mange vet jo ikke engang alderen sin. Da jeg traff samboeren min (som er afrikansk), sa han at han var 4 år yngre enn det han er. Jeg spurte han senere hvorfor han sa det, og han hadde egentlig ingen grunn..bare på moroskyld eller noe. Han aner ikke engang hvor gamle søsknene sine er, og heller ikke når de har bursdag, og for han er også dette ganske uvesentlige ting. (men selv om han kanskje ikke tar dette med aldre så alvorlig, så er det jo allikevel teit å lyve om det.) Det jeg mener er bare at det er forskjell på å lyve om ting og å kidnappe datteren sin! Så det spørs vel hvordan han er som person. Men du kjenner han kanskje ikke så godt? Jeg stoler helt på samboeren min når det gjelder sønnen vår. Jeg vet han aldri kunne gjøre noe slik. Vi har også snakket om det. Det at datteren ikke kjenner han, er vel en grunn til å møte han. Samboeren min kom ikke inn i livet til sønnen vår før han var nesten 1 år pga han måtte til hjemlandet og ventet på familiegjenforening. Det gikk kjempegreit, og de to har et kjempegodt forhold nå. Men som andre foreslår, så kunne du jo kanskje reise sammen med noen? en bror, en kamerat eller noe? Hvis du har lyst til å snakke med andre som har barn med utlendinger, har vi et eget forum: www.freeforum101.com/kulturkollisjon Der er det både de som er sammen med og som ikke er sammen med bf. Vi har også alle mulige historier der, fra de kjempelykkelige til de ikke fullt så lykkelige. Håper du finner ut av det. Og at du gjør noe som du føler deg trygg på! Tror du sjansen er stor for at han kommer til å kidnappe henne, så får du enten ha med deg noen når du besøker han eller få han til å komme hit.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 hvis du er så usikker og med at han har løyet om identiteten sin til deg ville jeg ikke vært den som reiste til han nei. Hvis han virkelig vil møte datteren sin kan han da komme til norge er jo lettere også. vanskligere å reise med et barn en alene.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 Ja, mange som lever under falsk ID, og det ikke for moro skyld, men dem har ikke lovlig opphold noen sted og må derfor leve på den måten der, og så skammer dem seg over hvor dem er fra, så lyver dem om hele dritten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå