Gå til innhold

"Kontakt" med barnet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye holder dere på med babyen.

Jeg "koser" med babyen ved stell, amming og litt vugging når hun skal sove, men føler det ikke er nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakker og leker masse men Leon når han er våken på dagtid, synger og leker på babygym, han er litt liten ennå, men føller med!

så blir det kosing ved mat, tror det er viktig med mye kontakt allerede :) han er 5 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er også 5 uker..;) han får masse kos også..;) når han er våken så ligger han på gulvet og ser på bamser. ligger både alene og at jeg sitter og prater med han osv. så har jeg han en del på fanget så "sitter" han og ser på meg mens vi prater..

 

bysser jo litt på han når han er urolig også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla mi er bare 3 uker gammel, men hun begynner å få flere våkne og oppmerksomme øyeblikk nå. Jeg prøver å få tid til å prate med henne og se på henne de gangene hun er våken og fornøyd, og det er kjempekoselig å få øyekontakt med henne! Men jeg har en liten en på 2,5 år som er i barnehage på formiddagen og da velger jeg jo selvfølgelig å gi han oppmerksomhet så ofte jeg kan. Vesla ammes jo omtrent hele dagen og får masse kos gjennom det, pluss at hun sover med meg om natten stort sett fordi hun er ekstremt kontaktsyk og hater å legges alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det er jo viktig at barna blir stimulert og har kontakt med oss, men de må også få ligge litt alene. Dette for at de blir sliten av kontakten og at de skal venne seg til å ligge litt alene. De kan bli for avhengig av at de skal bli holdt på med hele tiden og det er ikke bra. Da kan vi lik så godt henge dem på oss med en gang, for da blir de avhengig av å ha oss i øyekontakt. Det blir slitsomt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...