Gå til innhold

Irritert sjef

lisasmurf med 2 herlige små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut litt frustrasjon her. Jeg jobber i barnehage som delt førskolelærer(vi er to førskolelærere på avdelinga) og har vært sykmeldt siden april. I begynnelsen var jeg sykmeldt pga kvalme, men men det gav seg ganske fort og nå går jeg 50%, er det ut mnd. Jeg har da vært 50% sykmeldt i en mnd. Jeg utvida sykmld for en uke siden fordi jeg hadde så mye hodepine og jeg begynte å få vondt i korsryggen etter en dag på jobb. Pleier å få det når jeg er skikkelig sliten.

Da jeg leverte den utvida sykmeldinga mi nå ble sjefen litt småirritert og sa at det å være gravid er ikke en sykdom og at hun virkelig trodde at jeg skulle komme tilbake nå. Da svarte jeg litt perpleks: nei jeg vet jo det, men jeg har virkelig ikke vært helt i form. nei men hun mente det ikke sånn da. Blei nesten litt lei meg og føler nå at jeg må friskmelde meg for at avdelinga skal stå til jul. Vi får ikke vikar og de neste to ukene er vi en mindre også itillegg til at jeg skal gå halvt. Får skikkelig dårlig samvittighet.

Og idag var jeg innom kontoret for å spørre om vikar igjen for torsdag og fredag, siden det da bare er to på jobb + meg som er sykmeldt. Så vi fikk etter mye om og men vikar den dagen og min sjef gav ettertrykkelig uttrykk for at hun syntes dette var et mas fra min side. i tillegg hadde hun ikke fått med seg at førskolelærer på avdelinga hadde ferie denn uka. huff... jeg tør nesten ikke gå inn til sjefen min lenger jeg for jeg føler at jeg er så lite populær der at det nesten er til å spy av. Er litt frustrert nå og har igrunn ikke så lyst til å friskmelde meg selv om jeg kasnkje hadde orka etterhvert. Litt fed up kan du si. Huff dette ble langt, men ålreit å få ut litt frustrasjon her kjenner jeg. ;)

Takk for at du gadd å lese hvis du er kommet helt ned hit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der synes jeg var en skikkelig liten profesjonell måte å si ting på! For en bitch rett og slett. Det er ikke hennes oppgave å prøve å få deg til å orke mer når helsa ryker på, men legen. hvis hun virkelig vil ha deg der, skulle hun ha spurt om hva arbeidsplassen kan gjøre for å legge ting mer til rette! Spørs om jeg hadde klart å gå tilbake til en slik sjef igjen etter permisjon! Hun skal bare vite at det er kvinner som er mest lojale til arbeidsplassen, at det er kvinner som skifter minst arbeid - er den mest stabile arbeidskraften over tid- så hun eier ikke tålmodighet eller forståelse!

Skrevet

Hvis legen velger å gi deg sykmelding, uansett grunn, er ikke dette noe sjefen din har rett til å kommentere i det hele tatt! Sjefen din er ikke lege, har ikke innsikt i alle grunnen(e) til at du blir sykmeldt, og har heller ikke kompetansen til å vurdere det selv om han/hun hadde visst om det. Han/hun har ikke engang rett til å vite hvorfor du er sykmeldt.

Er du medlem i en fagforening? Typisk sak for fagforeninga hvis det fortsetter... Jeg tviler på at videre sykmelding kun fordi du blir dårlig behandlet av sjefen er den beste løsningen for deg i lengden, i det minste bør du prøve andre ting først. Hva med å prøve å ta en ordentlig samtale med sjefen? Evt sammen med tillitsvalgt/verneombud e.l. Har dere verneombud der du jobber? Psykisk arbeidsmiljø er jo HMS... Husk at du skal jo (forhåpentligvis) jobbe der etter permisjonen, også. Da er det vel en fordel å forsøke å løse problemene allerede nå, hvis det er mulig?

Skrevet

Jeg har faktisk vurdert å bytte jobb etter permisjonen. Det er veldig koselig å jobbe i barnehage, men jeg trives mindre og mindre i denne barnehagen, men neste barnehageår skal bli helt anderledes. jeg skal jobbe som føskolelærer 2 med mindre ansvar og på en småbarnsavdeling. skal gi det en sjanse, men er det like uhyggelig å jobbe der da, så kommer jeg til å bytte yrke for en tid iallefall.. ser for meg at det blir heftig med smårolling hjemme og 10 på jobb. ;)

Skrevet

Løse problemet er vel det beste. Huff.. jeg er en a de som kvier seg altfor mye til å ta sånne samtaler. Sef kommer jeg ikke til å sykmelde meg mer, men det er lissom en tanke som kværner i hodet, uten at jeg nødvendigvis gjør det. Jeg har da litt arbeidsmoral ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...