Gå til innhold

Vi skal bare ha ett barn !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syntes dere om det ?

Hvorfor må "alle" mase om nr. to da en har bestemt seg for å bare ha en? irriterer meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg driter i hvor mange unger andre folk har, sånn med mindre de ikke tar seg godt av dem - da burde de ha færre.

Min teori om dette maset er fordi du har en veldig A4 omgangskrets, men hva vet vel jeg.

Skrevet

HI her.

Ja,du har nok rett i at en del av mine venner og kolleger er typisk a4.

Herlig med bare ett barn :)

Skrevet

Her blir det også bare 1 barn. En svært dramatisk fødsel og tid etterpå gjør at jeg ikke tør gå igjennom det en gang til. Til svar får jeg bare "det er jo noe du sier NÅ det. Det går over.."

Skrevet

Uff, typisk homo-svar pila!

Alle homofile skal være så sinnsykt spesielle. Sannheten er vel at de fleste er like a4 som resten av oss. De andre er bare for overdrevne og jævlig irriterende. Dette svaret mitt var like dumt som din kommentar!

Skrevet

Jeg vurderte også lenge å bare ha ett barn, men er nå gravid med nr to like vel. Mest fordi jeg vil at jenta skal ha søsken. Men jeg mener nå at man skal få akkurat så mange barn som man ønsker og føler at man har overskudd til. Hvis dere bare ønsker dere ett barn så er det helt og holdent opp til dere, og ingen har noe med å mase om at dere burde få flere.

Skrevet

Tror det bare blir ett barn her også.

Flere grunner, jeg har fått to barn, men det første døde sent i svangerskapet.

Tror også livet for alle i vår familie (sønnen vår, sambo og meg) blir best med ett barn, hverdagskabalen med mer.

Økonomi.

Skrevet

Jeg har en teori på hvorfor folk maser :-) :

Etter at paret har fått et barn så synes man jo seff at det er koselig men utrolig slitsomt og ikke minst tap av frihet. Alle barnløse i vennegjengen har da et mye friere liv og det er jo ikke lov derfor skal de mases på helt til de er i samme situasjon :-)

Når man da får barn nr 2 så er jo det også koselig men enda mer slitsomt og enda mer tap av frihet, derfor samme regla igjen. De som har skjønt det og bare vil ha ett barn, skal mases på til de gir etter :-)

Stå på ditt valg du :-)

Skrevet

Hæ? For alt jeg vet kan da alle som har spurt HI om de ikke skal produsere nummer to snart være revnende sodomitter. Hva har homofili med dette å gjøre?

Skrevet

Jeg svarer alltid: "Vi får ta en ting av gangen"

Men egentlig synes jeg det er litt frekt å spørre om det.

Jeg er 37 år og når vi kom inn på temaet i barselgruppa sa en av de andre: "Du må skynde deg med nr. 2" Var ikke det litt frekt?

Skrevet

Er nok sikkert helt greit for barnet i oppveksten...men har aldri hørt om noen som synes det er ok å være enebarn som voksen. Når dere dør så er jo familien borte..klart man skaper kanskje sin egen, men ingenting er som å ha noen man har vokst opp med rundt seg. Kan ikke unngå å synes det er ufattelig egoistisk og dårlig gjort ovenfor det ene barnet. Og da mener jeg de som gjør det med vilje...noen klarer jo bare å få et barn.

Skrevet

Hvis de vet at dere har bestemt dere for å ha bare ett barn og likevel maser, synes jeg det er rart og forstår du er irritert. Hvis de ikke vet det, synes jeg det er helt naturlig at de spør.

Skrevet

Om andre folk ikke vil ha barn i det hele tatt eller om de vil ha 10....det blåser jeg i.Folk får gjøre hva de føler er rett for de.

Skrevet

Jeg sier hele tiden nå at vi har fått de barna vi skal ha. Vi har to jenter. men alle maser at vi nå må få gutten.

Men vi har bestemt oss for at det ikke blir flere, så da får de bare mase så mye de vil.

Skrevet

er litt enig med anonym som sier at det er mange som er lei seg for at de ikke har søsken....og at det er litt egoistisk!

men hey, ikke mitt liv:)

Skrevet

Stakkars! Så trist og kjedelig for barnet å ikke ha søsken. Synes det er egoistisk å få bare ett barn hvis man kan få flere!

Skrevet

Hva jeg synes om det? At det må være opp til hver enkelt om de vil ha barn i det hele tatt og hvor mange barn.

Skrevet

Jeg og var ganske bestemt at det bare skulle være 1 barn, men sitter her med 2 nå.. hehe.. sånn kan det gå.

men skjønner irritasjonen din. folk burde ikke mase eller blande seg inn i slikt. det er ditt liv og din kropp.

Skrevet

Jeg syns det er egoistisk å få nr. 2 fordi nr 1 ikke skal være enebarn. Nei, vet du hva. Hvis vi skal ha nr 2. er det fordi vi ønsker oss et barn til. Vi skal også kunne gi begge barna god oppfølging med skole, trening og alt mulig annet. Samt ha god økonomi.

Jeg tror mange får nr. 2 fordi det er "sånn det skal være" og fordi nr.1 skal få søsken. Jeg ville aldri fått flere barn på dette grunnlaget.

Selvfølgelig angrer man alsri på de barn man får, men mange burde nok ha tenkt seg om to ganger før de fikk fler.

Skrevet

Folk burde ikke bry seg om hvor mange barn andre har, men noen klarer jo bare ikke la vær hvis ikke alt er helt A4.

Skrevet

Jeg skal bare ha 6 ;o)

Deg om deg,meg om meg.Det er alt jeg har å si....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...