Gå til innhold

legen skremte meg i dag :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk litt angst i dag da jeg var hos legen og hun spurte hvordan det gikk, jeg sa at jeg ikke hadde noen plager og at det gikk veldig fint, da sa hun at det kunne skje at barnet ikke levde lenger... Trenger vel ikke være noe galt med barnet fordi om jeg ikke har vondt noe sted? HAr jo masse symptomer og magen vokser, mener jeg kjenner liv også. Er i uke 16 og har vært to ganger på tidlig ultralyd og da var alt i orden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Au da! Hørte ikke legen på fosterlyd/hjertelyd da du var der? Særlig siden hun sa det burde du jo få det sjekket!

Uff, det der hørtes ikke bra ut, syns jeg! Skremme en gravid dame!

Skrevet

Hva i allverden er det for en ting å si da???

Har du sett hjerte dunke på ultralydene?

Skrevet

knakk helt sammen jeg. Satt og gråt da jeg møtte søstra mi etterpå. Hun har samme lege og har fått mange rare kommentarer og at det kunne være noe galt med barnet. Tror vi bytter lege nå, har vært tilfreds med å bruke henne i nesten 10 år, men nå fikk jeg litt nok

Skrevet

Ja, begge gangene.

Hun hørte vel ikke på lyden fordi jeg og tuppa hadde time sammen og da var det vel ikke så greit å begynne med mer undersøkelser.

lurer på om jeg skal snakke med jordmor og dra dit neste gang, eller er det for tidlig?

Skrevet

Herregud, hva slags idiotlege er dette her da? Jeg merka absolutt INGENTING av graviditeten, før jeg var i uke 30. Og ungen min lever nå enda, ligger oppi senga og sover faktisk. Så nei, det trenger ikke å være noe galt, selv om du ikke har vondt noe sted.

Skrevet

Den legen hadde jeg klaget på,man sier da ikke sånn!

Stakkars deg....Man skal vel ikke ha ubehag for at alt skal være bra?

Skrevet

Ville nok ikke hatt noen svangerskapskontroller hos den legen mer nei... Jeg gikk til jordmor fra rundt uke 20.....

Er jo ikke meningen at man skal bli mer stressa av en sjekk dersom det ikke er grunn til det!!!

Gjest gründerjente
Skrevet

Herregud - hadde legen en dårlig dag eller? Hvor kom den kommentaren dalende i fra? Hadde dere først snakket om noe i den retning, eller kom det bare som lyn i fra klar himmel?

Makan - en lege skal da ikke bekymre en vordende mor på den måten der, og hun burde da vel allerede være fullt klar over om barnet ditt har det bra eller ikke..?

Skrevet

Bor ikke du i Lillehammer? Kan jeg spørre deg om legens etternavn begynner på K? Da tror jeg jeg vet hvilken lege du snakker om.. Har hørt mye rart om henne ihvertfall.. Heldigvis bruker ikke jeg henne.

Gjest gründerjente
Skrevet

Ikke gå mer til den legen i svangerskapet!

Skrevet

Ja bor på Lillehammer, men navnet hennes begynner ikke med K.

Skrevet

Hun har liksom ikke undersøkt meg skikkelig en eneste gang. Sist svangerskap fulgte hun opp veldig bra, men nå er det liksom bare snakk. Er det fordi det er nr. 2 eller?

Skrevet

Ok, da var det ikke henne da...

Alt er sikkert i skjønneste orden skal du se:-) Men skikkelig unødvendig av legen din å si noe sånt.

Skrevet

Huff, det var utrolig lite profesjonelt av legen din!

Jeg gikk kun til lege hvis det var noe spesielt når jeg var gravid, var til jordmor første gangen i uke 13. Det syns jeg fungerte veldig bra! Anbefaler absolutt å ta alle kontrollene hos jordmor hvis du liker jordmoren din:)

Hvis du har hørt eller sett hjertet slå etter uke 9 er det jo veldig gode sjanser for at alt går bra, så hvorfor legen din skulle si noe sånt kan ikke jeg forstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...