Gå til innhold

noen som har reduset arbeis stillingen sin her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fast 100%stilling,men har i snitt 30 timer overtid hver mnd ofte mer...

Har en gutt på 1og halvt og jente 3 og halvt,føler at dette holder på og slite meg ut, hadde jeg gått ned 1 dag pr uke hadde jeg fått gjort mye hjemme og fått litt energi påfyll(håper jeg)

MEN er ferdig med min 6mnd prøve tid om 14 dager så bør vel vente til etter det da,men aner ikke hvordan jeg skal gå fram for og spørre om dette??

får man faste dager fri,eller kan man bytte etter som hvordan det passer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har nærmest kranglet med til 80% med jobben.

hadde jeg ikke fått det så kunne jeg ikke jobbet.

jobber i bhg og rekker ikke både å bringe og hente.

pappaen hennes jobber borte stort sett hver uke og

kommer ikke hjem bortsett fra i ukene så jeg må

klare det selv.

jeg får jobber kortere dager når jeg begynner igjen.

da jobber jeg fra 9-15 hver dag..

jeg tror nok jobben din setter pris på faste dager

Skrevet

Jeg begynte i ny jobb når jeg var ferdig med permisjonen og skrev da kontrakt da på kun 80%, så vi var enige om det hele tiden og da blir det jo litt enklere... Dere skal antagelig ha en samtale når prøvetiden din er over og da kan du jo ta det opp da. Ville tenkt gjennom på forhånd hvor viktig det er for deg å jobbe redusert og hvor viktig du tror det er for arbeidsplassen at du fortsetter og så "mast" om det i forhold til det. Hvis de i utgangspunktet har behov for en som jobber 100% og det er lett å få inn evt erstatning for deg, så ville jeg vært forsiktig med å mase mye om det. Er det vanskelig for dem å ansette folk og du tror det er helt greit for dem å ha en som jobber 80%, så er det lettere å si du "må" ha redusert stilling.

Varierer nok fra sted til sted hvor lett det er å bytte dag. På min arbeidsplass hadde det vært vanskelig å bytte dager fordi vi er avhengige av å være et visst antall på jobb hele tiden, men hvis du jobber et sted det viktige er hvor mye som blir gjort i løpet av uka, så er det nok lettere. Det går jo også an å ha en fast dag, men bytte av og til hvis det er behov for det, hvis det er en lettere løsning for arbeidsgiver.

Skrevet

Med små barn har man etter loven mulighet til å jobbe redusert med mindre det er til vesentlig ulempe for arbeidsgiveren din, så det burde faktisk ikke være noe problem å søke om redusert stilling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...