hm24 Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Jeg og samboern skal på ul 20 juni (på min bursdag) men vi har ennå ikke bestemt oss for om vi vil vite kjønnet ennå.. jeg heller mot, og samboer imot.. ville dere vite kjønn, hvorfor eller hvorfor ikke???
*tornerose* Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Jeg var veeeeeldig i tvil leeeeenge.... men bestemte oss til slutt for å vite og angrer ikke et sekund :-) Jeg har to jenter fra før (som jeg ikke vil vite kjønnet på), men denne gang tok nysjerrigheten overhånd.... da jordmor sa vi ventet en liten gutt så ble jeg så rørt og glad, selvfølgelig mest over at lille pjokken var frisk og alt så fint ut, men er så hærlig å vite at det er en liten gutt inni magen min :-) Pluss nå må jeg jo ut å shoppe, har jo omtrent kun rosa klær, hehe :-) Uansett lykke til med valget :-) Det er kjekt begge deler, både å vite & å ikke vite :-)
hm24 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2008 Tusen takk for svar. synes valget er så vanskelig, vi får tenke litt mer :-) Hvis flere har synspunkter så kom gjerne med de.....
AO3 Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Jeg kan ikke hjelpe deg, jeg lurer på det samme! Vi var på ordinær UL, men kunne ikke se kjønnet. Egentlig hadde vi vel bestemt oss for ikke å vite. Nå skal vi på enda en UL (privat, vanlig, ikke 3D) i uke 25, dvs om fire uker, og jeg klarer ikke bestemme meg for om vi skal be om å vite kjønnet eller ikke... :/ Ombestemmer meg hele tiden! Så jeg vil gjerne også få høre noen argumenter for og imot.
Ina25♥med gull i magen Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Jeg vil vite det jeg, og sambo også - har igrunnen aldri vært noen problemstilling her i huset. Kjekt å vite tenker vi, og hvorfor ikke? Blir jo spennende uansett, og se hvem denne lille skapningen er, selv om vi vet kjønn. Dessuten, etter å ha kikket litt i butikkene - ikke mye som er kjønnsnøytralt... Og jeg som er planleggingsfreak, hehe...
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Vi visste ikke kjønnet med førstemann, hadde mange muligheter men var veldig standhaftig:-) Da han ble født glemte vi helt å lure på hvilket kjønn det var, babyen vår var kommet til verden og vi var helt overveldet! Kjønnet, som vi hadde lurt oss grønn på hele svangerskapet, ble helt glemt og til slutt spurte jordmor om vi ikke ville vite kjønnet:-) Denne gangen skal vi vite det! Det er så utrolig spennende å se hvem som kommer ut selv om en vet kjønnet, så tror ikke det tar noe av spenningen. Utrolig greit å kunne forberede seg litt også.
Gulljnta Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Vi var også veldig usikre på dette med å vite kjønn. Men da jeg låg på benken på ordinær ul var det ingen tvil om at vi bare måtte vite om det var en liten gutt eller jente som der inne å vinket til oss
temine Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Ta med et ark og en konvolutt. Be jordmor skrive kjønnet på lappen og putte den i konvolutten om hun kan se det. Så har dere hele resten av svangerskapet å bestemme dere på
Anette25 Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Vi bestemte oss for å ikke vite det.. Lever i spenning..
Førstegangsmamma82 Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Vi valgte også å ikke vite. Synes det er så mye som er planlagt og bestemt her i verden at det er godt å ha noe å lure på ei stund! Også har vi uansett tenkt å kjøpe babyutstyret i mest mulig nøytrale farger, slik at det kan brukes om igjen til nestemann, så shoppingen var ikke noe som talte for å få vite kjønnet, i hvertfall. Synes det er veldig spennende å ikke vite, og angrer ikke på valget vi tok.
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #11 Skrevet 9. juni 2008 Vi vet heller ikke hva som lurer seg inni magen min og sparker å koser seg:) først ville jeg vite, men min elskede ville ikke vite det og når vi nærmet oss UL var det eneste jeg kunne tenke på å få sett om alt var bra med den lille:) så vi lever i spenning om hva det blir:) Og jeg sparer masse penger:) hadde jeg visst hadde jeg shoppet altfor mye:) trives altså med å ikke vite:)
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 Vi har to gutter fra før, og ingen av de to føsrte graviditetene visste vi hva vi fikk. Det vare egentlig ganske spennede slik... Men nå var jeg fast bestemt på at denne gangen ville jeg vite det, sikkert mest fordi vi bare har guttetøy, og jammen venter vi ikke en gutt til. Jeg har masse fine klær jeg kan få brukt en gang til, men det hadde jo vært gøy å handlet rosa da... Godt minsten her foreløpig er glad i litt rosa )
Nesta_L med guttebebis Skrevet 9. juni 2008 #13 Skrevet 9. juni 2008 Jeg og sambo var også uenige om vi ville vite eller ikke. Vi endte opp med å ta stein-saks-papir om det ;-)
Eline på vei med nummer to Skrevet 10. juni 2008 #14 Skrevet 10. juni 2008 Vi vil ikke vite, synes det er greit å la noe være litt skjult... Og i tillegg betyr det kanskje at vi kan slipppe unna for mye pasteller...jeg er nemlig ingen fan av babyrosa og babyblått Synes det er masse kjønnsnøytrale klær feks på Lindex, og vi kommer heller ikke til å kjøpe inn så veldig mye på forhånd, regner med at det kommer massevis fra både tanter, onkel og besteforeldrene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå