Gå til innhold

knekke halebeine under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei har hør mange historien om at det er "vanlig" å knekke halebeine under en fødsel... er det sant tro? mere redd for det en å føde jeg nå ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg knakk halebeinet,men kjenner ingen andre som har gjort det.Så tror ikke det er så vanlig akkurat.

Ikke noe å bekymre seg over:)

Skrevet

Jeg knakk også halebeinet under forrige fødsel,men har heller ikke hørt om andre, men det er ikke vanlig nei, men noen hver år er det nok....

Skrevet

hei...

jeg knakk halebeinet under fødselen, men om det er en trøst så kom det av at jeg hadde en styrtfødsel på 50 min, så tror ikke det er så veldig vanlig... ikke la dette ødelegge tanken på å føde ett nurk:)

Skrevet

Jeg knakk halebeinet under fødsel forrige gang. Merket ingen ting under selve fødselen, men -Belkager- det var et helvete etter på. Klarte ikke å sette meg eller reise meg på egen hånd. Måtte ta både muskelavslappende og sterke smertestillende en god stund etter....

Må innrømme at jeg tenker litt på det nå når ny fødsel nærmer seg ( 27 dager til termin)

MEN - så veldig vanlig er det vel ikke :-)

Skrevet

Jeg knakk også halebeinet under fødselen,men har ikke hørt om andre jeg kjenner som har gjort det.jeg hadde altfor lang press tid ved full åpning.håper ikke det skjer denne gangen for det var ikke godt,kunne ikke sitte normalt på 2 mnd!!

Men ikke gå rundt og bekymre deg for det da,er få det skjer med heldigvis:)

Skrevet

Hehe... Nå har de tre som kommenterte her alle knekt halebeinet ;)

Jeg kan i allefall fortelle at JEG knakk det ikke, sånn bare for å rydde litt i statistikken ;)

Neida, det er ikke vanlig å knekke halebeinet under fødselen. :) De fleste fødsler forløper normalt og uten komplikasjoner, det er bare det at historiene om de fødslene som ikke forløper normalt har en tendens til å spre seg lengre ;) I tillegg husker vi kanskje flere av skrekk-historiene, spesielt når vi selv skal føde snart...

Skrevet

Jeg knakk også halebeinet sist, men som nevnt over meg her, jeg har hørt om andre, men kjenner ingen personlig utenom meg som har opplevd dette.

Det er nok ikke så veldig vanlig og ville ikke engstet meg så veldig for om det kan skje deg.

Uansett er det ingenting du kan gjøre for å styre noe den ene eller andre veien.

Vi vet alle at det vil gjøre vondt å føde, spørsmålet er bare hvor vondt og hvor lenge.

Jeg er ikke så redd for at halebeinet knekker opp igjen, som jeg frykter en langdryg fødsel.

Samtidig må vi stole på helsepersonnellet at de gjør sitt for at vi skal slippe unødvendig belastninger.

Det går nok bra, skal du se, ikke engste deg for noe som slett ikke er sikkert skjer med deg ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...