løveprinsen <3 Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Noen som har opplevd at de har tatt feil ang kjønn på ultralyd??
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har ikke opplevd det selv, men dattera til mannen min fra tidligere forhold, skulle egentlig bli gutt, så vi stoler ikke helt på UL. Men nå har vi fått beskjed 3 ganger at de tror det er jente, så tror vel kanskje på det, og har dristet oss til og kjøpe noe rosa...
løveprinsen <3 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har også hørt om noen tilfeller hvor de har tatt feil. Jeg venter i følge ul en gutt, men det er ingen som tror på det. Skal på ny ul snart. Da får vi det vel bekreftet.
Nordhagenjentene :) Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Prøv 3D-ul... Da pleier det å synes veldig godt.
*lillebolla* Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Vet faktisk om 3 som har fått vite feil! Det var hovedgrunnen til at vi ikke ville vite kjønnet... Får man vite feil, og "feil" kommer ut, blir man jo skuffet et lite sekund, og det vil jeg ikke! Vet at han ene faren som fikk vite feil, brukte lang tid på faktisk å komme over at de hadde fått jente, og ikke gutt som de trodde! Men tror nok man får vite det ganske sikkert på 3D UL. Vi var på det, og da var legen veldig sikker på kjønnet, men da ville vi fortsatt ikke vite - men da mest fordi vi syns det er gøy med overraskelsen - og at kjønnet virkelig ikke betyr noe så lenge babyen er frisk! :-)
mammmma***fødeklar*** Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Hadde guttefølelse fra begynnelsen dette svangerskapet... fikk vite at det var jente på ul i uke 20. Ny ul i uke 26 viste nokså sikkert gutt, legen hadde iallefall problemer med å forklare det mellom beina og ville iallefall ikke kalle det jente sa han.. (samme legen). rimeøig frustrert da jeg hadde handlet inn MYE rosa. Skal ha endelig svar på dette ved ny UL i slutten av mnd, gir meg ikke for dette var skikkelig irriterende!!! Samma med kjønn altså, har både gutter å jente fra før:-) men føler meg LURT ja!
mmagdalena Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Det er mange som har fått beskjed om feil på ultralyd, så uansett: man får aldri noe sikkert svar. Kjønnet er uansett bestemt for lenge siden, og det kan ikke forandres, så vi får bare ta det som det kommer. Vet om et par jenter der "feil kjønn" ved fødsel bidro til svangerskapsdepresjon og en følelse av at: "dette er ikke min unge". Så ikke bli for sikre, jenter. Og en liten ting til: Hvert år fødes det en håndfull barn i norge med genitale anomalier, og da ser det uansett feil ut, enten du har 3D ultralyd eller ikke. Så får vi glede oss til den nyes ankomst til verden, enten det er gutt eller jente =)
2 fine små Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Her saa de en gutt uke 14, innvendig UL, klar og tydelig greie mellom bena (ikke noe som kunne vaere jentekjoenn men lang tynn greie) brukte god tid og hadde sylskarpe bilder. Meeeeeeen i uke 19 og uke 25 saa man paa utvendig UL - hvor kjoenn absolutt ikke var noen prioritet - noe man mente KUNNE vaere en jente, men man ville ikke insistere. Siste gang satt vidunderet i sete, saa da saa man ingenting. Jaaaaaaddddddddda, saa jeg har et lite lager med dyre gutteklaer kjoept paa salg i januar (les; kan ikke byttes) og saa har jeg masse jenteklaer fra forrige gang. Heldigvis har jeg kjoept klaer som er noeytrale av gutteklaerne ogsaa, saa mye kan fint jente bruke. Det er verre om man har blakket seg paa rosa klaer, paa salg, og saa kommer en gutt, fnis.... Og, naar det er sagt, dersom klaer og farge er det eneste dilemmaet her, som det er, saa betyr virkelig ikke kjoenn noen verdens ting for oss. Goey med to jenter, morsomt med en av hver, helt irrelevant med andre ord. Skal ha en UL til foer foedsel, minst, men med setebarn faar man ikke sett noe, saa jeg er like langt jeg.....
270708 Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 På UL i uke 18 sa Jordmor at hu så en gutt..For et par dager siden var jeg inne på KK på en kontroll pga lite liv..er nå inne i uke 36.Og da kunne fødselslegen fortelle at hu IKKE så noen guttetiss...men at babyen lå sånn til at det var litt vanskelig å se da. Men jeg har gjennom hele svangerskapet følt jente.. MEN vi er veldig glade bare vi får et friskt barn,så kjønn betyr ingenting,selv om kanskje noen klær må gjemmes vekk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå