sirkelkatten Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Her i huset får junior på 16 mnd smake på kaker når vi har besøk, kan f.eks få vafler til lunsj en dag, en kjeks i ny og ne, o.l. Noen vil sikkert synes det er forferdelig og usunt, men jeg mener det er hysterisk at absolutt alt skal være sukkerfritt. Men han får ikke store menger, ei heller kaker hver dag. Vi lager skikkelige middager (stort sett:), spiser mye frukt og grønnsaker. Godteri og saft får han ikke. Hva mener dere er et normalt kosthold?
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Vet ikke hva som er normalt jeg,men det blåser jeg i! Gir akkurat det vi vil Frokost: 2 brødskiver eller havregrøt Luch: Brødskiver i barnehagen Mellom: frukt og youghurt Middag. Det vi har. Fisk 3 ganger i uka,ikke pizza eller pølser i uka. Kvelds: Havregrøt eller knekkebrød Drikker melk til frokost,lunch og kvelds. Alltid vann til middag. Får ikke sjokoladepålegg. Får kjeks et par ganger i uka. Fått is hver dag i varmen. Får halvt glass sukkerholdig brus hvis vi drikker når vi er borte osv. Får 5 melkesjokolade biter eller noen nonstop til barnetv på lørdager. Kake osv hvis vi er borte eller har besøk. Spiser som vi gjør. Man fører sitt eget kosthold videre.
*Minnie Mus* Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Tja noen vil nok synes at vi er veldig sunne, andre vil sikkert synes at vi er helt normale, mens noen kommer til å synes at vi er skikkelg usunne he he.. Jeg spiser aldri salat (liker det rett og slett ikke og gidder ikke tvinge meg selv.) Men er glad i grønnsaker og frukt da, så jeg overlever vel:-) Drikker stort sett bare vann gjennom hele året, er ikke glad i brus. Spiser middag utifra hva jeg har lyst på og hva jeg vet ungene liker, ikke utifra hva som er "sunt" og proppfullt av vitaminer osv. Ungene får godteri på lørdagene når vi husker på det, men det hender vi glemmer det og det er ingen krise. De får også kake vafler osv i bursdager. Er ikke redd for sukker, men vil ikke at de skal ha det HVER dag. Så får gutta tran og sanasol hver dag, mens mamma sniker seg unna. Sambo drikker mer cola enn noen andre jeg kjenner og er overhode ikke sunn. Han spiser gjerne godterier døgnet rundt, så han triller vel snart he he...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå