Gå til innhold

Ang feriepenger, er det 12%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg har tjent 345.000 i 2007, får jeg 12% av dette i feriepenger? Altså ca 40.000?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller er det 10.2% ?

Skrevet

Tror det er mellom 11-12 % jeg men vet ikke eksakt nei.

Skrevet

Mener jeg sjekket det en eller annen plass for litt siden, og fant ut at jeg selv bare kvalifiserer til 10,2 % feriepenger. Men at noen får 12 %.

Husker selvsagt ikke hvordan reglene var, eller hvor jeg fant det...

Skrevet

Utdrag fra arbeidstilsynet.no:

"Feriepengene utgjør 10,2% av feriepengegrunnlaget. For arbeidstakere over 60 år, er satsen 12,5%. Dersom dere er omfattet av tariffavtale som gir en femte ferieuke, er den ordinære satsen 12% og for arbeidstakere over 60 år: 14,3%. Den femte ferieuken er imidlertid en del av lønnsoppgjøret mellom partene og er ikke en del av ferieloven."

Skrevet

Jeg er lærer og jeg får 12 % i feriepenger, men de trekker samtidig litt av julilønnen siden ikke hele juli er ferie (skjønn det den som vil) så i praksis er det vel ca 10,2 som i gamledager.

Skrevet

jobber du i kommunen så mener jeg at det er 12%, så lenge du har rett på 5 ukert ferie i året så er det 12% regelen som gjelder;) men skal ikke være for påståelig...Men jeg jobber i kommunen, og jeg får 12 %.

Skrevet

Jobber på sykehus, har rett til en femte uke hvis jeg vil, men husker ikke hvor mye jeg får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...