Gå til innhold

Vil ikke ha ammepupper:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Intimt tema, men pytt sann..... Saken er, at når jeg ble gravid fikk jeg med en gang det jeg kaller ammepupper, altså svære og stive brystvorter. Og slik har de vært siden, hele tiden! Vil ha tilbake de "normale" puppene mine, men det skjer nok aldri? Er dette helt vanlig etter et svangerskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig ja, og det går seg til. Ikke vær redd for å amme, for de blir seg selv igjen en stund etter at du slutter. For meg tok det nesten et år før de var normale igjen.

Skrevet

Trådstarter her. Glemte å si at jeg sluttet å amme for et halvt år siden. Men siden det tok ett år hos deg går det seg sikkert til:)

Skrevet

De blir normale etterhvert, men det tar tid. Jeg kan ærlig si at etter svangrskap med 17 kg vektøkning, raskt vekttap etterpå og 18 måneder med mye amming, så ble de faktisk pene igjen! : ) Jippi!

Ikke henger de heller.

Men det skjer ikke over natta.

Skrevet

Brystvortene går seg til, men fasongen på puppene?? Er ingen ekspert, men har lest at det er selve svangerskapet som "ødelegger" puppene mest, ikke ammingen...Så om du kan og vil amme så skal det ikke i utgangspnktet ha så mye å si for puppene dine i etterkant :o)

Skrevet

Jeg syns også puppene gikk nokså fint tilbake ca et år etter fødselen. Heldigvis, for mine var gigantiske! Kjempeubehagelig!

Ikke er brystvortene brune heller, så kroppen ordner opp ganske greit selv - men det tar som sagt tid.

Og nå er det på'n igjen.. Føler puppene kommer inn døra før meg.. Kan ikke fordra å ha så store pupper. Ikke er det pent og ikke er det behagelig. Nei, takke meg til mine vanlige b og c cup bh'er. Gleder meg til de passer igjen!

Skrevet

Du får det til å høres ut som at ammapupper er unormalt, mens "ubrukte" ungpikepupper er det normale. Forventer du at det ikke skal synes at du har ammet en unge? Du bør være stolt av det! Tragisk at man skal være flau over at man får spor etter amming. Skjerp deg!

Skrevet

Jeg fikk ikke slike brystvorter verken første gangen eller nå. Men de ble tyngere og lavere etter graviditet og amming.

Skrevet

Det som er TRAGISK er at det ikke går an å ofre en tanke på eget utseende uten at tragiske anonyme skal komme med kjeften sin.

Og at de attpåtil snakker om stolthet????? Når de selv ser seg nødt til å være anonyme for å komme med oppgulpet sitt?? Ikke så veldig stolt av seg selv likevel da. HAH!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, alltid er det noen damer som blir støtt av å høre om andre som bryr seg om utseendet sitt. Hvorfor det? Er de misunnelige fordi de ikke gidder ta vare på seg selv? Det er faktisk ikke slik at man ikke er en god mor om man bryr seg om hvordan man ser ut. Skjerp deg selv!

Trådstarter.

Skrevet

Bare så det er sagt: Jeg bryr meg så absolutt om hvordan jeg ser ut! Og det skal andre få lov til også. Det jeg reagerer på, er hva man oppfatter som "normale" pupper. "Normale" pupper er pupper som ikke er brukt til amming. Puppene er så seksualiserte i samfunnet vårt, at de blir sett på som "ødelagte" hvis de endrer fasong etter amming. Det er synd! Mest synd er det på dem som på grunn av dette blir veldig opptatt av puppene sine, og får selvbildet påvirket av det. Det er altså ikke vondt ment når jeg sier "skjerp deg". Jeg prøver å hjelpe HI til å endre fokus.

Skrevet

Jeg må også legge til at jeg tar veldig godt vare på meg selv, bl.a. med sunt kosthold og mye trening. Er slank og frisk. Etter at jeg fikk unger ble jeg faktisk enda flinkere til det. Men jeg tenker ikke så mye på de små detaljene. Jeg tenker mer på helheten, og at jeg skal ta vare på helsa. Prøver å gjøre noe med det jeg kan gjøre noe med, og ikke tenke så mye på det jeg ikke kan gjøre noe med - i hvert fall ikke det som har lite å si for det å være sunn og frisk.

Skrevet

Skjerp deg sjøl, sure kjerring. Jeg er stolt over å ha båret fra og ammet to barn, men hater likevel de slappe ammepuppene mine og hengemagen min. Er det var ingen motsetning mellom de to tingene, elelr? Dust!

Skrevet

Å bry seg om utseendet er bra. Men når idealet i samfunnet og blant mødre er en tenåringskropp, så er det noe som er galt.

Jeg skjønner godt at HI lurer på det med brystvortene, men en kropp som er merket av å ha fått barn (strekkmerker, pupper som er litt annerledes) er også en vakker kropp.

Skrevet

Ja en skarp beskjed om å skjerpe seg er den beste hjelpen det. Da føler folk seg så mye bedre etterpå. : (

Skrevet

Mine brystvorter har aldri blitt som før, de er større og hardere på et vis. Nå er det snart 6 år siden fødsel. Men puppene er fine likevel :)

Skrevet

Selve sugerøret gikk helt tilbake igjen, men resten måtte fylles opp i etterkant. Tror du vil oppleve at det er store forskjeller på folk,og at denne "normalen" ikke eksisterer. Kjenn heller etter hva du trives med selv, uten sammenlikning til andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...